Vad jag vet finns ingen 2.2 med HTC Sense för Heron och det är nog tveksamt om det kommer. Elelinux har ju som sagt en froyo-rom som funkar väldigt bra och som går att tema att likna Sense men den har inte HTCs launcher, dialer, widgets eller synkning mot flickr och facebook.
Det finns syncning mot facebook i den dock inte fullständig, den har inte kalender grejer men kontakter kan den synca
Jag kör just nu elelinuxs froyo men den fungerar inget vidare tycker jag. Buggar en hel del, får testa någon annan froyo rom i väntan om det nu någonsin kommer en med sense.
Jag kör FroydVillain och är hur nöjd som helst. Batteritid på iaf 3 dygn vid normalt användande och väldigt snabb och smidig. Inga FC eller liknande. Enda negativa är väl att han inte verkar få GPSen att samarbete riktigt, men det bryr jag mig inte om så mycket..
Det är en stor skillnad då det främst är en del av htc sense widgets jag vill åt. Tex så gillade jag kalenderwidgeterna som följde med.
Kör på launcherpro plus, kostar inte många kronor, den kalendern där är inte så olik den i htc sense. Sen med Launcherpro plus så kan du ändra storleken på widgets
Kör med den just nu men den har ju bara agenda kalendern och den uppdateras väldigt segt när det är en ny dag etc. Tycker att kalendern widgeten till sense som bara visar nästa är toppen.