2.2 gör så mitt batteri dör MYCKET snabbare

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av wMathy, 2 augusti 2010.

1. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Idag när jag laddade min Desire för första gången sen 2.2 kom, så har jag märkt att den laddades ur jättesnabbt! Hade 100% imorse, har inte pillat på den alls mycket idag och den är stendöd nu. Den brukar alltid ha kanske 20% om jag använt den mycket.

Så något drar batteri jättefort, jag har inte installerat någon ny app sedan 2.2 kom, så jag undrar vad som kan vara problemet?

2. DanielL

DanielL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min på mellan 10-22 idag.. pillat lite med den o installerat om lite apps... och när jag satte den i ladderen igen nu ikväll hade jag 70% batteri kvar.. bättre än jag hade när jag körde 2.1

däremot när jag kört custom roms typ LeeDroid med froyo så har jag fått ladda den efter bara några timmar..

Det är väl inte mycket till hjälp för dig.. Men undrar om det är vissa appar som beter sig konstigt p.g.a JIT?

3. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hade exakt samma fel förut, laddade flera ggr, men sen gjorde jag som en annan användare skrev. Ta ut batteriet ett litet tag och sätt igång telefonen igen. Sen dess har jag haft lika bra batteritid som innan.

Värt att testa iaf.

4. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack! :) Ska testa detta omgående! :)

5. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag upptäckte idag att min awake time är lika mycket som uptime, alltså, nån app som inte stängs ner ordentligt...nån som vet nått? Jag har ingen taskkiller eller batteri-app.
    Detta uppkom efter min uppdatering, men inte direkt efter. Har även provat att starta om telefonen

Edit: Provade även att plocka ut batteriet i ung. 40 minuter, ingen skillnad :(

Last edited: 3 augusti 2010
  6. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja, jag tror det var problemet för mig med, raderade t.ex. BDBDroid som kraschade hela tiden, men batteriet blev bättre men den drar fortfarande mer batteri än vad den gjorde vid 2.1 ;S

7. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Står att vänteläge dragit 39% och "Telefonen är inaktiv dragit" 35% på 8 timmar! :S
    Androidsystemet har bara dragit 17% och skärm 5%

8. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    För mig är den som vanligt. Misstänker att ni har några appar som inte gillar froyo så mycket.

Får ut 2 dagar eller så med synk på förresten.

9. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är det inte så att det är procentenheter på hur mycket ström som dragits?
    Alltså, låt säga att batteriet har 60% kvar, då har alltså vänteläget i ditt fall dragit 39% av de 40% som batteriet tagit slut, så att säga?

10. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma erfarenhet! Min blir glödhet och stänger av sig. Termosäkring?

11. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vet inte, men vet att jag hade väldigt lite batteri kvar och inaktivitet kan ju inte tagit så mycket batteri på så få timmar. Jag gjorde en hardreset och gjorde backup, nu fungerar batteriet bra igen. :)

12. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan inte säga det till 100 % men jag tycker att jag har bättre batteritid nu med 2.2 :-)

13. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Termosäkring lär det inte vara dock tror jag att dom har samma sak i telen som man kan ( tror det är default ) ha i en dator.
    Man ställer in en larmgräns för tempen och då kan man få den att stänga av sig när tempen når den.

14. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har också riktigt bra batteritid sen jag uppgraderade. Min har vart frånkopplad 24 timmar och har 80% kvar. Antar det står för när den senast laddades?

15. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Dryga sex timmar sedan och har 70 % kvar, så mitt problem verkar inte vara fixat. :( har knappt rört min Desire, de mesta ligger på att den varit inaktiv och minsta ligger på skärmen som jag har max ljusstyrka på, de är ju inte normalt

16. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Min säger 96% android system, 2% vänteläge och 2% telefonen är inaktiv. Som jag skrev förut så drog min lika mycket som din första dagen efter uppgradering... gjorde inget annat än tog ut batteriet.
    Jag skulle ta hem nån app som kan tala om mer exakt vad som drar juice, annars kanske ominstallation? :-(

17. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ta bort vissa apps som du inte använder, kan vara någon dåligt skriven app som gör det.

Raderade ett flertal apps, och nu fungerar mitt batteri normalt igen, gött faktiskt.

18. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Idag har den 5 timmar efter laddning, 30% kvar. Inte använt den nånting. Nått e knas

19. mermy

mermy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta kan inte ha något med Facebooks nya uppdatering? som tydligen ska sluka en hel del batteri?

20. alun_se

alun_se Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade stora problem med batteritiden under froyo tills jag plockade bort HTC:s nya widgets som jag hade lagt ut. (För att kontrollera wifi, mobil, bluetooth, hotspot osv). Det är lite extra lurigt eftersom batterianvändningen från dessa gömmer sig under 'android-system' så det är rätt svårt att upptäcka.

Nu är batteritiden bättre än innan 2.2.