2.3.3 sync

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av paintpojken, 28 feb 2011.

1. paintpojken

paintpojken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, jag uppdaterar min Nexus S till 2.3.3 men jag har märkt att min kontakt lista till fb inte synkar någon annan som har samma problem? Ev. Lösning?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

2. mrxyz

mrxyz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

I 2.3.3 har Google valt att inte integrera facebook i deras egen telefonbok:
    http://www.engadget.com/2011/02/22/google-disables-contact-sync-in-facebook-for-android-only-nexus/

Jag har själv kört SyncMyPix så man får alla bilder från FB in i sina kontakter.. tycker det är bättre så man även får dem på sitt gmail-konto då och inte bara i telefonen.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det är väl mer så att Facebook inte specialhanteras längre, så om de vill integrera i addressboken så får de göra på samma sätt som alla andra appar? Tyvärr eftersom specialhanteringen kommer finnas kvar på alla andra Android mobiler (inklusive Nexus One) så tvivlar jag på att Facebook kommer rätta sin app. :\

4. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Tror det handlar om att Facebook inte vill lämna ifrån sig sin info om folk för att "spridas med vinden". Specialbehandlingen har ju bestått i att FB inte behövt spara infon på telefonen, utan fått tillåtelse visas bland kontakterna men ligga kvar på FB.

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vilket får den tråkiga effekten att om en app vill visa kontakt med bild och den kontakten använder bilden från facebook så fungerar det inte, se tex kontakt widgeten i LauncherPro. Så jag tycker det är helt rätt av Google att sluta specialbehandla facebook, dumt av dem att tillåta det från början iofs.