Har inte heller några problem med wifi. Däremot har jag fått strul med telefonsamtal över bluetooth.
Problemet ter sig på det viset att om man pratar samtidigt som motparten så klipper/hackar det rejält och motparten hör inte vad man säger. Ett problem jag förvisso har stött på med andra lurar och bluetooth-headsets under de senaste åren, men blev rätt glad över att slippa när jag testade Neon när den nyuppackad och fortfarande på 2.3.2. Något jag också kommenterade i tråden för första intryck och ännu inte hade upptäckt det efter uppgraderingen till 2.3.3
Har testat alla tänkbara lösningar från en enkel omparning av headsetet till att köra en ominstallation via SEUS. Har även testat med fem andra headsets, kört reset både till höger och vänster samt kontrollkört dem med andra telefoner som jag har liggandes och som de fungerar utmärkt med.
Att spela musik till t.ex MW600 fungerar dock utmärkt så det bara är telefonsamtal över bluetooth som har spunkat ur.
Har testat med följande headsets:
Jawbone Era
Plantronics Voyager Pro
Sony Ericsson MW600
Sony Ericsson VH410
Jabra BT-2080
Nokia BH-703
Alla headsets är kontrollkörda och fungerar utmärkt med min Nexus S, X10, X10 mini Pro och Galaxy S, men med Neon på 2.3.3 så går det bara att prata en i taget. Kan kanske verka trivialt, men det är ruskigt störande då meningar klipps av för att man började prata innan motparten var klar.
Någon annan som har har råkat ut för det eller har möjlighet att testa?
Trevlig helg på er alla!

Click to expand...