2.3.4 Launchern --> Tips and trix [utseende]

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av NielsTheSnake, 2 augusti 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. NielsTheSnake

NielsTheSnake Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har installerat: https://swedroid.se/forum/49069-sony-ericsson-home-launcher-2-3-4-a.html och det fungerar fint och antar att de flesta ven gjort det. Så tycker vi kan utgå ifrån den :)

Jag skrev i den andra stora diskussionstråden angående utseende etc men efter att ha läst majoriteten av sidorna så verkade ingen gilla att prata om det där så gör ett nytt försök!

Jag har kört med GO Launcher innan, trivdes som fisken i vattnet med den. Nu vill jag däremot köra lite på SEs egna ett tag. Märker ju direkt att man inte alls kan göra lika mycket som jag kunde göra förr (anpassa). Så jag vill gärna ber er om lite tips på diverse widgets som passar snyggt till denna launchern.

Fördelen med GO är ju att man kan välja hur många "rader" man skall ha samt man kan även ändra storlek på widgeten. På så vis så slipper man ju "mellanrummen" mellan widgetarna som går till "waste". Däremot finns det kanske widgets som ser snyggare ut med mellanrum :P

Vad jag är ute efter är det vanliga(gratis), väder, kalender, tv, funktioner/knappar etc. You got the picture! Posta gärna bilder oxå för att man ska få ett bättre intryck!

Har kollat på lite andra trådar, men många av de är out of date o vissa länkar fungerar inte längre ;(

Sist men inte minst så vill jag tipsa om en app jag hittade på market. Ni kanske redan känner till den, men antar att inte alla vet! Det har ju varit snack om att det inte finns någon direkt "equalizer" som gör att man kan maxa basen i sina headset etc... förutom att EN musikspelare hade det, som kostade pengar. Denna appen fixar biffen o du kan anpassa till olika appz etc.

URL: https://market.android.com/details?i...apps.equalizer

2. stalis

stalis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite tråkigt att man bara kan ha 5 skärmar. Och bara en dock
    Annars funkar den väll.
    Kanske lägger in launcher Pro igen

3. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Flera av SE:ska egna widgets funkar ju bara med deras egna launcher. Jag skulle gärna vilja ha musikspelarwidgeten på hemskärmen. Kör med ADW launcher. Tycker det är mycket bättre flyt i den än stock launcher.

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.