Hotfile.com: One click file hosting: S5660XXKQ3_S5660XXKQ3_S5660SEBKQ1_HOME.rar Password= samfirmware.com Ops= http://hotfile.com/dl/115573306/7723480/GIO_v1.0.ops.html Har precis lagt in den och som vanligt så saknas svenskt tangentbord. Kör själv med swift key som fungera kalas. One package installation
Blä. Jag hann ju gå upp i varv, trodde du mer el mindre minutiöst annonserade att Samsung officiellt rullade ut Gingerbread i Sverige. Nåväl. En annan dag, en annan vecka, kanske rentav en annan månad.
Pratade med pressavdelningen som säger att GB kommer till budgetnallarna sista veckan i juli om allt går som det ska. Dröjsmålet har berott på diverse buggar och andra faktorer så hur det blir med denna saken återstår att se.
Som batteribugg då eller.. Sambons kör GB och den stänger av sig själv titt som tätt... Nån som vet mer...
Visst, i all ära, Gingerbread kom till Galaxy Gio, men jag vet inte om det blev till det bättre. Min lur t.ex, många gånger fryser den i viloläge i det avseendet att den inte vaknar när jag trycker på HOME-knappen. Jag måste trycka på POWER-knappen på sidan, och trycker jag därefter på HOME så tar den skärmdumpar, i.e. som att jag skulle ha hållt inne BACK samtidigt, vilket jag givetvis inte gör. Batteritiden på min Gio är även den under all kritik. Måste ladda flera gånger om dagen, trots att jag knappt ringer överhuvudtaget. Läser nyhetsflöden, ja, men inget mer. Minimalistiskt gränssnitt, inga animationer, etc. Jag hade inte Froyo nog länge för att utröna om jag skulle ha haft bättre framgång där, men det spunna ordet säger ju att Gingerbread är bättre för batteriet än Froyo, så jag är väl lite tveksam. Hur är era erfarenheter av Gio med Gingerbread?
Mina erfarenheter är näst intill bara goda. Skulle inte gå tillbaka till Froyo frivilligt. Det låter som att du har problem som på klassiskt manér skulle lösas genom att flasha in ROMen på nytt. Eller göra en wipe/fabriksåterställning i recovery-läget. Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2
Prova 2.3.6 istället iofs. tysk, men den fungerar klockrent för mig.. Ladda hem scandinavian keyboard så får du svenskt tangentbord.. svenska menyer finns dock inte svensk layout för tgb... http://devsrom4android.blogspot.se/2012/02/s5660xxktf-android-236-official.html