Det är mest skit bakom spakarna skulle jag säga, har provat ett antal cyanogen gingerbread builds utan några problem alls.
Eftersom 2.2.1 som kom ut i december ännu inte har skeppats till alla som har DHD (Ändå gått 3 månader nu) så får vi vänta till minst Q4 innan vi får gingerbread via OTA...
Och det finns en väldigt bra anledning till varför man inte har fått det. Jag har 2.2.1. Den kom med uppdateringen till 1.72.405.3. vilken skapade en hel del buggar och problem, Den drogs därför in. Då satsade dom på GB ist för skillnaderna mellan 2.2 och 2.2.1 är rätt minimala ändå.
http://www.gsmarena.com/htc_desire_..._motorola_defy_will_enjoy_froyo-news-2461.php "The Desire HD will get a Gingerbread update in the first half of April" Det är inom loppet av två veckor det, om ryktet stämmer.
Jag satt också ivrigt och väntade på 2.3 tills jag tröttnade på att vänta och rootade. Never looked back.
DHD kommer flyga när vi får custom-ROMs av 2.3 baserade på HTC RUU, dvs final-versioner, med custom kernel