2 aktiviteter, 1 progressbar

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av stromvap, 7 okt 2010.

1. stromvap

stromvap Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I min applikation har jag 2 Activities. I den första så har jag en ProgressBar. När jag trycker på en knapp så ska min andra activity ploppa upp. I den nya activityn så vill jag att samma progressbar ska visas. Alltså inte en kopia utan samma instans. Så om jag har en process som uppdaterar progressbaren i den första aktiviteten så vill jag att den automatiskt uppdaterar den som finns i den andra.

Hur gör jag för att få samma progressbar i båda aktiviteterna? Eller hur kan jag lösa det på ett annat sätt?

2. Berglund

Berglund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

3. stromvap

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för ditt svar men jag vill inte byta mellan 2 vyer. Jag vill att samma vy ska finnas i två activities.

Eller missar jag hur den fungerar?

EDIT: Tror jag hittat lösningen, en liten spin-off på ditt förslag. Det kallas ViewFlipper.

http://android-journey.blogspot.com/2009/12/android-viewflipper-and-slidingdrawer.html

I princip så ser XML ut såhär:

HTML:
    <ViewFlipper>
    <VY1>
    </VY>

<VY2>
    </VY2>

</ViewFlipper>

<ProgressBar />
    Då kommer min progressbar alltid synas eftersom den ligger utanför flippern och jag kan flippa mellan VY1 och VY2 i koden.

Om någon har en bättre lösning så skriv den gärna. Det går alltid att göra allt snyggare :D

Last edited: 7 okt 2010
  4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

varför vill du byta activity och få fram samma progressbar?

5. stromvap

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Användare kan vara inne i olika "rum" på en server. Det pushas ut information när någon går in eller gör något i rummet. Progressbaren visar information om hur många som är inne i ditt rum och hur många som har slutfört uppgiften. I första vyn så visas "frågan" för uppgiften och i den andra vyn så har man gett sitt svar.

Progressbaren ska finnas i båda vyerna eftersom man alltid ska kunna se vad statuset är på rummet.