2 blades, 2 trasiga skärma, olika fel = 1 hel blade?

Diskussion i 'Blade' startad av Snubbel, 18 nov 2011.

1. Snubbel

Snubbel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Är så att min första Blade blev blött av en kraftig men oväntad regnskur under en runda golf, jag lät den torka 1 vecka i en skål med ris och allt utom touchen fungerar, jag har alltså bild mm och jag kunde lägga in orginal rom mm, dock utan att det löste sig. Vågade inte lämna in den eftersom den lär vara "vattenskadad" och det skulle ha kostat mig nästan en ny telefon utan något tillbaka så köpte en ny Blade.
    Nu tappade jag bladen i asfalten idag och skärmen är sprucken i 3 stjärnor över nästan hela skärmen, dock funkar allt och det är bara estetiska problem.

Till frågan, går det att ta det yttersta glaset från den gamla telefonen som är helt och ersätta det spruckna i den nya, eller sitter touch funktionen I det allra yttersta lagret så jag har gått på nitlotten att ta sönder samma del på båda?

2. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag skulle rekommendera att kolla lite på Blocket, finns många tjänster för att laga en sprucken skärm där osv osv...

Sent from my Blade using Tapatalk

3. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Sök på youtube "change digitizer on ZTE Blade " det är det yttersta glaset som du ska byta. Det är bara en glasbit så att säga.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

4. Snubbel

Snubbel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bara en glasbit, det är bara att plocka "digitizern" från min gamla då alltså?

5. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ska inte vara några problem alls. Bytte på min desire, sitter en del grejer i "glaset" som känner av var du har fingret på skärmen.