2 mycket irriterande problem

Diskussion i 'Hero' startad av fabianator, 21 dec 2010.

1. fabianator

fabianator Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har två mycket irriterande problem med min Hero. När jag pratar i telefon så lite titt som tätt så blir det nån jäkla sjuk störning, låter som en alien som försöker hacka sig in i samtalet. Det är världens jävla oljud och det hörs för både mig och den jag pratar med.

Det andra problemet är att när jag talar med någon i telefon så hör jag inte den andre i kortare tidsperioder (5-20 sek). Den på andra sidan luren hör mig finfint men jag hör inte ett skit vad de säger. Jag har kollat och jag har full täckning.

Jag undrar alltså ska jag lämna in den på lagning då jag fortfarande har garanti eller ska jag formatera om telefonfan?

Tack på förhand!

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag har också varit med om detta emellanåt. Jag har alltid kopplat det är operatören som är problemet men det är klart, visst kan det beror på telefonens förmåga(oförmåga) att läsa av frekvenserna rätt.

Jag skulle nog testat göra en factory reset om du inte har rootat.

Har du rootat och kör en custom ROM så ta en nandroid backup och flasha om din ROM.

Av nyfikenhet, vad har du för operatör?

3. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem, ibland. Ibland väldigt ofta (varje samtal efter max en minut). Har Telenor och tror att det på något sätt är deras problem.

När problemen är som värst så provar jag att fippla med nätinställningar och då slutar det. Har för mig att det är typ att sätta på Endast 2G (eller kanske endast 3G) som fixar det.

Jag har rootat och ROMat om sen problemen var som värst, men jag har för mig att problemet har återkommit någon enstaka gång sen dess. Så det har nog inte med ROMen att göra, utan är antingen operatörsfel eller hårdvarufel...

4. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där har hänt mig med flera gånger. Det låter som man snabbspolar samtalet baklänges. Otroligt irriterande, bara avsluta samtalet och ringa upp igen. Det var inte lika kul när det hände när jag ringde 112 och skulle ha en ambulans till morsan. Aldrig varit så jävla sne i hela mitt liv, att Heron överlevde är ett mirakel.
    Jag använder 3, och rootad lur. Har testat lägga in senaste radion, men jag pratar så sällan i telefon att jag inte märkt nån skillnad.

//T

5. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    När dessa problem med ljudet uppstår, har lurarna då varit klockade?

6. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Oh.....

7. fabianator

fabianator Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har inte hunnit varit in och kollat i julrushen! Men tack för alla svar. Jag har också telenor och nu när ni säger det låter det vettigast att det är operatörens fel. Ska gå och klaga! Om det inte försvinner ska jag inte behöva betala för abonnemanget! :P