Fråga: 2 simkort

Diskussion i 'Galaxy S21' startad av Carl, 13 maj 2023.

1. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Hej
    Har problemet att jag har Telia på nuvarande abonnemang och kommer återkommande att åka till England..tyvärr är numret som jag har bundet till jan 2024.
    Dock undrar jag om det hade funkat om jag tex stoppat in ett kort från 3 gällande i alla fall WhatsApp etc?

Tack för hjälpen

Mvh
    Carl

2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 045

MINA ENHETER

Jag använder inte WhatsApp, men andra på forumet har angivit att telefonnumret och sim-kortet är viktigt bara första gången när du verifierar ditt WhatsApp-konto. Om du senare på samma telefon sätter i ett annat sim-kort (eller ett ytterligare sim-kort) med annat nummer, så ska det inte påverka meddelanden du skickar.

Något annat du funderar på gällande att ha två sim-kort, eller söker du råd på vilket sim-kort du ska skaffa för UK?
    SMS/MMS kommer ju kosta enligt Telias taxa, om du vill skicka såna från Telia-numret vill säga. Hur det blir med RCS-meddelanden vet jag faktiskt inte säkert, men jag gissar att de kan skickas från vilken datakanal som helst, dvs du kan skicka RCS från ditt Telia-nummer även om du rent faktiskt använder surfpotten från 3 för själva överföringen av data. Operatören ska ju inte debitera RCS-meddelanden, så endast 3:s datakostnad borde tillkomma för RCS då.

I övrigt är ju de flesta tjänster teknikneutrala, dvs det spelar ingen roll om du använder datapotten från ditt andra nummer.

Kristy gillar detta.
  3. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Tack för hjälpen!!