2 störande buggar

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av roob, 14 dec 2009.

  1. roob

    roob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1.

    Vid inkommande samtal när displayen är släckt (tangentlås) så går det inte att svara med luren telefonen ringer men displayen är svart, håller man in låsknappen på sidan så hänger hela telefonen sig och startar om...
    har återställt telefonen men samma problem detta gör mig galen då batteri tiden blir typ 4-5 timmar med displayen konstant påslagen för att kunna svara ifall någon ringer.


    2.
    när den hänger sig p.g.a problem 1 uppkommer problem 2:

    När telefonen startar måste man skriva in pinkoden under ca 10 sek annars så startar telefonen med spärrat simkort och man kan inte ringa eller använda några simkortstjänster...
    (på de 10 sekunderna ska man hinna låsa upp knapplåset efter telias startskärm innan pinkodan kan matas in)
    lyckas med det ca var 3dje gång och börjar bli riktigt snabbi fingrarna :P

    Funderar allvarligt på att leta i skrivbordslådan efter min gammla nokia 3310...
     
    Last edited: 14 dec 2009
  2. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har inte något av dessa problem med min Spica. Samtalen går väldigt bra att svara på med svarsknappen, även när skärmen är släckt och låset är på.

    När jag startar min Spica så kommer den till läget där jag får låsa upp skärmen och därefter i lugn och ro slå min pin.
     
  3. aalan

    aalan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här, har inga av de problemen trådskaparen beskriver. Du borde nog testa en återställning...
     
  4. roob

    roob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har som sagt testat att återställa den får bli att lämna in den till telia..
     
  5. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltid knapplåset på och aldrig haft något problem.. bara lämna in.. inom 7 dagar så byter de direkt.
     
  6. aaalex

    aaalex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Däremot så hatar jag låsknappen.

    Är det bara för mig som "power/lägga på" knappen som funkar även när telefonen är låst?
    Detta händer för mig, telefonen kan då stängas av och/eller försätta sig i flygplans läge och då kan samtal missas m.m.
     
  7. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har också märkt det.. Volymknapparna funkar också när mobilen är låst.
     
  8. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hm, mina volymknappar fungerar då inte i låst läge, dock fungerar som sagt power-knappen vilket är aningen störande.
     
  9. roob

    roob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu är telefonen bytt och problemet är borta, dock fungerar volym och powerknappen i låst läge på den nya (lite irriterande)... iallafall mycket bättre än den förra som verkade vara ett måndagsexemplar nu fick jag desutom chans att byta färg :P
     
  10. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har du då provat med att ha en låt spelande i bakgrunden?
     
  11. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nope, då fungerar de. Volymknapparna fungerade dock med låst knappsats även på min gamla SE K550i, så misstänker att det kan vara gjort avsiktligt för att man ska kunna höja och sänka utan att låsa upp.
     
  12. aaalex

    aaalex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja är ju som sagt otroligt irriterande varje gång man tar upp telefonen ut fickan och den frågar om jag ska stänga av den eller om jag vill ha dne i flygplansläge. Flygplansläge som den senast idag själv hade valt att välja i fickan. Tangentlås ska vara tangentlås.
     
  13. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Håller med dig, samsung har återigen visat att detta är en undermålig produkt de slängt ut på marknade för att kunna kapa andelar i det billiga segmentet.
     
  14. aifos

    aifos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag haft min mobil i viloläge kanske +10 minuter och trycker på knappen för att väcka den så reagerar den väldigt långsamt. Det kanske tar 15 sekunder innan den vaknar till liv och man kan börja använda den. Ju längre den varit i viloläge desto vanligare är detta problem. Har den varit i viloläge i en timme hakar den sig säkert 90% av gångerna!

    Någon mer som har detta problem? Jag har bara haft mobilen 2 veckor, kanske installerat 30 applikationer och mitt minneskort är mer än halvtomt.
     
  15. aaalex

    aaalex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja jag är inget fan av låsknappen. Den buggar rejält. Men har inte tagit 15 sekunder nån gång. Dock så får man trycka en 2-3 ggr innan den går att låsa upp.