200% Extra Batteritid...

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av burton666, 20 mars 2011.

1. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ok, det här kanske bara är en till onödig post men jag själv hade uppskattat den tidigare.

Jag har som många andra haft en helt värdelös batteritid med dom flesta olika rommarna som jag provat. Den sista jag provade var Darkys 3.0 och jag hade tur om batteriet höll ända till kvällen. Ofta fick jag även ladda under dagen om jag hade surfat/spelat lite mer än vanligt.

Men för några dagar sedan så provade jag att flasha in Ultimate 8.0 som jag hittade på XDA, förutom att man fick fixa lite direkt när den var nyflashad (byta språk mm.) Så funkade/flöt den på väldigt bra med många trevliga extrafunktioner som jag inte tänkt på tidigare.

Jag överklockade den till 1.2Ghz + undervoltade den med 0.25mA och gjorde även en systemåterställning. Allt gjordes i recovery menyn direkt efter installationen.

Jag började även att installera alla mina appar +SuperPower XDA.

Nu vet jag inte om det var rommen eller Superpower appen som gjorde det eller om det är en kombination. Men jag glömde tex att ladda telefonen en kväll och hade ca 46% kvar när jag gick och lag mig och hade 42% när jag vaknade ca 8 timmar senare. Innan så drog den ur ca 30% på en natt även om jag inte använde den något.

Hoppas att någon annan har nytta av infon.

Redhat och Tråget gillar detta.
  2. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Låter mer som du haft något fel förut. För 30% på en natt är INTE normalt.
    Men det är ju tur att du blivit av med felet iaf :)

3. joi

joi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar som du haft något som låg i bakrunden och åt CPU tidigare, eller något som syncar mot internet helatiden (t.ex. facebook), jag kör stock 2.2.1 och min tar i vanliga fall inte ens i närheten av 30% under en natt.

Men iallefall:
    Vad ligger standard amperen på? Är den stabil även fast du har både överklockat och sänkt spänningen? Hur mycket extra fart ger 0,2 Ghz?

4. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3% på en natt under JP6 (2.2) tar min nu.. däremot dessa 30% per natt känner jag igen mig från stock 2.1...

5. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Min drog ca 2-4% per natt med original 2.1, har inte testat nåt med 2.2.1 men tror det är nåt liknande.

6. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min drar runt 10% per natt om den ligger på 3G, och 2-3% om den ligger på 2G kör 2.2.1

7. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Min drog 2-4 % med darkys 6.0 efter en wipe. Batteriet kunde hålla i över två dygn med normal användning. Nu, efter flera omflashningar utan wipe med darkys 9.3 så drar min också cirka 35 % per natt. Jag vet att det är något som inte står rätt till. Känns som att det kommer lösa sig med en wipe, men det beror sannolikt på någon eller några appar som någon annan sa. Funderar på vilka det kan vara. Har rätt många installerade nu men facebook är iaf avstängd från att synka..

8. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Menar du Darky 3.0 eller kanske 9.3? Det du bör tänka på särskillt med Darkys rommar är att du i regel har rätt kass batteritid de första battery cyclen, så det krävs att du laddar ur den ett par ggr innan man kan uttala sig om batteritid. För övrigt så låter det som om du kanske borde gjort en battery wipe också, det ligger en guide i XDA darkytråden har jag för mig. Jag har själv rätt hygglig batteritid med Ultirom 1.4 (2.3.2) vilket räcker ca ett dygn. För övrigt så har jag alltid tillgång till laddare på natten så det är inget jag stör mig på.

9. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Intressant tråd! Min mobil drar också ruskigt mycket batteri på natten även när jag stängt av datanätverksläge. Är också intresserad utav om du pratar Darky 3.0 eller 9.3.

10. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om det drar så mkt över natter är nåt fel, om du inte har all synk igång och div. feeds som synkar 2ggr i timmen typ.

När jag körde 2.2.1(doc+speedmod) så drog den 2-4% över natten, ingen synk eller så men 3g igång.

11. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Sorry menade såklart 9.3. Jo jag förstår med att det är något som stod fel till innan men jag kunde inte få till det iaf. Jag ska även tillägga att jag provade att köra en wipe innan jag lade in darkys 9.3 och laddade den minst 1 gång om dagen i över en månad, så batteriet skulle ju ha syncat vid det laget tycker man.

Jag gjorde även samma sak med dom tidigare darky versionerna och har även gjort ett par battery-wipes utan något bärttre resultat.

Men nu funkar det bra så jag hoppas det tar lång tid innan 2.3 kommer ut, för jag vågar inte byta igen nu när man fått ordning på allting :)