2016 års bästa...

Discussion in 'Off Topic' started by Dockland, Dec 21, 2016.

1. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    ...Film? TV-Serie?

Vilka tycker ni, gärna med en motivering till varje, så det inte blir en lista bara med massa titlar.

Film - The Hateful Eight
    Quentin överraskar väl inte och filmen är väl generellt inget jag skriver hem om, men dialogen. Och skådespeleriet! klår det mesta annat som sett dagsljus 2016. Kul också att Ennio Morricone gjorde original soundtrack

Serie - Stranger Things
    Jag är väl den första att erkänna att hade jag inte vuxit upp under 70- och 80-talen så hade denna serie kanske inte fängslat mig så till den milda grad som den nu lyckades.
    Alla Spielberg- John Carpenter- Stephen King-referenser var halva bonusbehållningen. Serien var en fröjd av igenkänning, perfekt skildring av ett gäng 12-åringar (som jag minns det var i den åldern) och skådespelarna var lysande. Jag brukar kunna ha svårt för barnskådespelare då de ofta blir så lillgamla när dialog är skriven av vuxna. Här fångade de barn/ungdom väldigt väl. Kul att Winona Ryder var/är tillbaka också. Har inte sett henne sedan den utmärkta "Black Swan" från 2010.

2016 års majestätiska besvikelse - True Detective Säsong 2. Så oengagerande att stryka skjortor till mig och till och med blusar åt sambon, blev riktigt roligt. Jag har försökt se serien inte mindre än 4 gånger och kommer till halva avsnitt 3 sedan tar det bara stopp.