24-32 tum Skärm/tv till Ps5 OCH Google tv

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av VicDamone, 25 dec 2023.

1. VicDamone

VicDamone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Har letat men hittar inte i djungeln...

Min son vill ha en skärm eller tv på sitt skrivbord som han kan spela Ps5 på med tangentbord och mus (gissar att det då ska vara 120hz och hdmi 2.1) OCH dessutom kunna titta på streamimg via Google tv så inbyggd högtalare krävs. Min budget är max 3000 kr. Finns det ens vad jag söker? Tacksam för input

2. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 776
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Min gissning är nog i sådan fall hitta en Gaming skärm sedan köper man till en Chromecast med Google TV har nog svårt se en vanlig TV med 120Hz för 3k budget även om den är begagnad.

Däremot om man går på en dataskärm på typ 27" så kan man garantera hitta en inom bugdeten och en Chromecast med Google TV är inte allt för dyr som tillägg.

VicDamone gillar detta.
  3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

VicDamone gillar detta.
  4. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 776
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Klart du kan hitta flera TV under 3000:- men inga av dessa kommer inneha 120Hz som efterfrågades. Det frågades också efter hdmi 2.1 vilket innebär typ 4K upplösning minst :)

Och ska man börja kolla på TV på 120Hz och 4K så är det i princip omöjligt hitta en sådan även på Blocket som är 2 år+ gammal ens runt det prisklassen det börja komma in på typ 5k. Om något årtioenden kanske det börja finnas.

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Vilket betyder att OP behöver välja vilken kompromiss som gäller. Är priset viktigast eller går det att öka gränsen? Är någon specifik funktion viktigast? Isåfall vilken.
    Jag gav OP fler alternativ att fundera över.

6. VicDamone

VicDamone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Tack snälla för utförliga svar. Förstår om man måste kompromissa. Viktigaste är att både kunna spela Ps5 med en bra upplevelse och dessutom kunna titta på Google tv (då behövs inbyggda högtalare). Ska stå på ett skrivbord och koppla in tangentbord så kan inte vara alltför stor. Har förstått att det gärna ska vara 120hz/hdmi 2.1 till Ps5 men det verkar vara svårt att hitta inom budgen som är upp till ca 3000 kr. Har ni någon specifik enhet som ger mest bang for the buck? Tack