Jag har redan bakat lite, men jag känner att huset behöver lite mer lussekatter, så ska nog baka lite till i veckan
Har redan bakat 80 stycken. Rekommenderar detta recept: http://www.recepten.se/recept/lussekatter.html jag gjorde med ägg och ej kesella. Gav 17 kr för 0,5 gram saffran på Willys. Totalt använde jag 6 påsar, 3 gram, för dubbel sats. Tycker dock i efterhand att jag kunde haft i 1-2 påsar mer. Ett tips är dock att inte dela som det står i receptet. Dela alltid, hälften, hälften hälften o.s.v. Mycket enklare och lägg på 30 sekunder på tiden i ugnen istället.
Mammsen gjorde lussekatter + saffrans-bullar idag, men är magsjuk så har inte smakat någon... Känt lukten hela dagen : (
De andra tog slut i söndags. Bäst för henne att hon ställer sig vid ugnen igen. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Är du säker på att det var 0,5 grams påsar ni hade? De påsar jag hade stod det att det var A1-grade första sorteringssaffran. Eller så är det jag som gillar mina extra starka
Saffran krängs väl enbart i 0,5g? Blir nog pepparkakor istället nästa gång. Sent from my HTC Desire using Tapatalk