Ja, men jag tänkte om du hade fått en diagnos eller om du bara ibland fick för dig att göra saker. Är det vanligt att människor har OCD?
Jag lägger alltid fjärrkontroller uppochner. Dvs med knapparna nedåt. Jag började med detta för länge länge sedan för att gummiknapparna på min dåvarande fjärrkontroll erbjöd mer friktion vilket hindrade fjärrkontrollen från att glida ner på golvet då jag låg i sängen/soffan och såg på TV. Nu sker det undermedvetet, och det är svårt att vänja sig av med detta. Det spelar ingen roll om jag lägger fjärrkontrollen på ett bord eller om den saknar gummiknappar och därmed inte erbjuder mer friktion - den hamnar uppochner ändå.
Om jag, eller vi, skall käka framför en film eller TV så finns det något jag aldrig kan göra. Äta innan filmen börjar. Mer specifikt innan dialogen börjar. Jag vill heller helst inte att den jag äter med, oftast min flickvän, börjar käka innan dialogen börjar. Fråga mig inte varför men en longshot är att när jag var på bio med morsan, när man var liten, käkade hon alltid upp alla popcorn innan filmen började. Jag blev så förbannad på det utan att visa det. Hon käkade ju mina också!
Sir Knight har en OCD för att skapa en ny tråd istället för att lägga sitt inlägg i sandlådetråden eller annan lämplig tråd.
Jag har tics, om det också räknas? Blinkar lite fuckat med ögonen ibland, gör några stränga ljud och jag må säga.. att det är något som gnager på mig som in i helvete, det brukar hända vid fel tillfällen som resulterar i att man ser helt cp ut framför en möjligtvis ashet brud! Något annat som jag blir pissed på (vad gäller min tics) är då dem frågar varför jag gör en massa konstiga ljud.. visst, det låter ju skumt men hur jävla svårt kan det vara att förstå att han möjligtvis lider av något då han samtidigt skakar skallen eller vevar med handen? Jag ska fan börja bära en knappnål som säger: "Jag har tics, jag nickade inte åt dig."
Jaha om tics räknas så måste jag dra med näsan upp hela tiden för att det känns trångt i näsan eller vad man ska säga.. sen blundar jag hårt(kan man säga så?) som en idiot ibland för att det känns som att ögonlocken är för trånga eller nått..
Haha jag gör också det. När jag ser på tv och så kanske jag ser en fjärrkontroll åt rätt håll så vänder jag på den.
Jag hade en rutin som jag inte för allt i världen kunde bryta innan _alla_ mina tentor. Kvällen innan: Alltid 1 öl & chilinötter Sedan på tentadagen gick jag alltid till 7-eleven (även när det fanns BRA mkt närmre butiker) och köpte 2 bananer och 1 ramlösa. Smaken kunde dock variera . Vetefan om det räknas.. men blivit pikad en del för det iaf ^^