Införskaffade mig en hero i söndags, och jag har nog inte fått batteriet att hålla mer än 12-24h än sålänge, skulle önska iaf 2 dagar. Kikar på att eventuellt ordna extended battery, har försökt inaktivera en del synkning så att det inte drar. har förstått att 2g mode drar mycket mindre ström, men finns det något sätt att aktivera 3g så fort webbläsaren market eller annan applikation när man vill ha mer kräm tillfälligt automatiskt utan att använda 2/3g switch ? Jag har installerat locale för att aktivera wlan vid strömsättning. använda även det till detta ?
Inställningar - Trådlösa styrenheter - Inställningar för mobilt - Och sedan finns valet "använd endast 2G nätverk"
Det kan vara lite olika orsaker till dålig batteritid. 1. Ett nytt batteri har sämre kapacitet än ett som laddats några gånger. Men eftersom det nästan gått en vecka så borde det inte vara problemet här. 2. Användningsmönster (i brist på bättre ord). Använder du telefonen mycket, lyssnar du på musik hela dagen, webradio, spelar spel eller tittar på film. Wlan och gps använder mycket ström. 3. När ovanstående inte kan förklara batteritiden så får du börja forska lite. Förmodligen är det någon dåligt kodad app som ligger och suger ur batteriet. Det finns en tråd med tips för felsökning och några kända batteribovar https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3277
Jo, har en widget för det med, men vill helst göra det automatiskt utan egen inverkan Jag har följt den guiden, verkar inte vara fallet, jadu de första dagarna vart det ganska mycket men under gårdagen inte så mkt kanske 1 timma musik o lek o spel i 40 minuter. wlan o gps är avstängt, hade däremot 3g aktiverat hela dagen igår. Aja får leta lite i telefonen.
Det låter inte direkt som hårt användande. Att avaktivera 3g är jag inte säker på hjälper för att förbättra standbytiden. Enligt manualen får du mycket bättre standbytid med 3g än 2g, lite märkligt men såhär står det. Jag skulle nog prova att avinstallera Locale, jag använde den ett tag men tyckte inte det funkade så bra. Jag föredrar att själv välja när olika saker ska slås av och på. Dessutom började telefonen bete sig lite märkligt så jag avinstallerade den.