Tips: 3,5 år med lifeproof

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av BrearedsDea, 6 nov 2020.

1. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    Fick klagomål på att en kollega hade svårt att se på sin skärm så beställde nytt skal och bytte. Tyckte det var ganska intressant att se hur telefonen såg ut efter ungefär 3,5 år i ganska tuff arbetsmiljö. Jag vet att under min ägo har den blivit tappad några gånger bland annat en gång 3 meter ner i en brunn och landade under inte allt för fräsch vatten.

Tyckte även batteriprocenten var imponerande.

3C4A83F5-6F59-4A9B-BDD2-5137C182B02D.jpeg 1B105A21-04BD-4E15-9C37-00F62887EC42.jpeg 5FCD1FE8-1E8B-4000-9AFF-A899D2134822.jpeg 9611F904-59A7-4713-9351-CFF78A48DA52.jpeg

Yoko666, Stefan707, Zooklubba och 3 andra gillar detta.
  2. Stefan707

Stefan707 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    206
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Kan du inte skriva en recension utav skalet då vad du tycker efter så lång tid [emoji4] för/nackdelar

BrearedsDea gillar detta.
  3. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    Gärna.

Klumpigheten är ju ett klart minus men det värsta minuset är touch-känslan. Den är väldigt dålig och skulle inte rekommendera det här skalet om man inte vistas i en miljö som kräver skyddet som skalet ger. Har bara provat det på telefon med hemknapp och kan tänka mig att det blir ännu jobbigare att använda om man inte har hemknappen.
    Också lite bökigt att slå på och av ljudet då det reglaget är skyddat av skalet. Det blir lite smutsigt vid kameralinsen så man får se till att hålla rent där annars kan det påverka bilderna.
    Det självklara pluset med skalet är då skyddet det ger. Och jag tycker själva skalet tål mycket utan att gå sönder också.
    Detta skalet heter Lifeproof Fre, men det finns ett som heter Lifeproof Slam som inte har skydd för skärmen så man inte tappar någon touch-känsla alls. Men det skalet ger ju inte heller lika bra skydd givetvis.

För att summera mitt långa inlägg så skulle jag rekommendera skalet väldigt mycket, om man vistas i miljöer som kräver det. Man behöver verkligen inte vara rädd om telefonen. Men är man inte i sådana miljöer så skulle jag inte rekommendera det då det tar bort mycket känsla av telefonen, och gör telefonen betydligt klumpigare.

Stefan707 och Finskpinne gillar detta.