3 androidfigurer längst ned i displayen och sedan död telefon

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av lazio69, 26 nov 2010.

1. lazio69

lazio69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en HTC Desire och inte haft några problem alls förrän igår då var det så var det tre androidfigurer längst ned på displayen och sedan var det någon text längre upp som jag inte kunde läsa och sedan när jag skulle ladda den var den helt död, ringde htc supporten och de sa lämna in den men jag tog bort batteriet och la det tillbaka och sedan fungerade den igen så jag hade tänkt höra om någon här varit med om samma sak och varför det blev så ?
    Sedan skulle jag vilja veta om det finns något program som gör att man akn spara sms mm så inte det försvinner om det händer igen mvh Tommie

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Låter som du kom in i recover-läget. Skulle gissa att mobilen krashade och sedan
    startade om i recovery, eller så startade du genom att hålla nere vol - och power.
    Är nog inget att oroa sig över.

Kolla efter Mybackup tror jag det heter, backupprogram för mobilen

3. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med Wolfy, det verkar som om du kommit in i recovery av mistag. Inget att oroa dig för. Jag råkade göra samma grej när jag fick min Desire och den har fungerat solklart sedan dess (eller jag tror att den har haft en spontan reboot)

Jag kör med sprite backup (kan göra backup till dropbox) och SMS backup+ (gör backup av sms till din gmail - du kan även läsa dina sms från din mail vilket inte är helt fel det heller :D)

4. lazio69

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren Wolfy och Pallee
    När ska man använda recovery läget ?
    står det på någon sida i bruksanvisningen ?
    kraschade låter allvarligt kan det vara för att det var för kallt utomhus ?
    och vad skulle hända när man trycker in power och volymknappen samtidigt ?
    om jag tar och installerar mybackup då försvinner väl det programmet också om jag har den på telefonen eller ska jag ha den på min dator också ?
    ni får ursäkta om det är dumma frågor men jag har aldrig haft androidtelefon förut men jag älskar min amoled HTC Desire
    vad är en spontan reboot ?
    backup till dropbox förstår jag inte vad det är ?
    sms backup verkar mycket bra så man sparat alla smsm
    mvh
    Tommie

5. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Recovery ska du INTE använda. Det är där man flashar romar om man har rootat.

6. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

1) Jag har bara använt det en gång och det var för att uppdatera till sensate officiella versionen av android för desire (2.2, Froyo) för att jag inte orkade vänta på att min telefon skulle hitta uppdateringen via nätet... annars antar jag att man har större användning av recovery om man har en rootad telefon (jag har inte det, men wolfy har så han eller någon annan kan kanske förklara mer om du är nyfiken)

2) Nej, jag tror inte det. Som sagt så ska man inte behöva använda det.

3) Inte orimligt att kyla kan påverka... men jag skulle tro att det första som skulle hända är att batteriet skulle ta slut och att den helt enkelt skulle stänga av sig vanligt... (Batterier kan inte ge lika mycket ström när dom utsätts för kyla eftersom att den kemiska reaktionen i batteriet går långsammare) Det är inget att oroa dig för då allt kommer gå tillbaka till normalt om du tar in batteriet i värmen igen ;)

3) Man kommer till recovery.

4) Nej idén med backup är inte att ta bort saker från din telefon;)
    - jag vet inte hur just my backup fungerar, men det vanligaste är att man gör backup till SD-kortet. Eller som i sprite backups fall så kan man välja att spara till Dropbox.

5) En spontan reboot är när telefonen kraschar totalt och startar om sig själv utan att stänga av sig korrekt. (tänk blåskärm på windows) normalt är det inget att bry sig om men för vissa så händer det väldigt ofta och då kan den enda lösningen vara att skicka telefonen på service.

6) Dropbox är en lagrings och synktjänst för datorer(Mac, PC och Linux), samt telefoner med android eller iOS. Jag har provat alla versioner utom den till iPad och är ytterst nöjd. Backup till dropbox är alltså att man laddar upp sin backup till sitt dropboxkonto (tex om du tappar telefonen i sjön så att både den och minneskortet dör så har du ändå backupen kvar) Vill du skapa ett dropboxkonto, följ min referral-länk (så får du 250mb extra lagring) eller gå till dropbox.com

Hoppas det var svar nog. ;)
    Lycka till!

7. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du har redan fått de svar du behöver. Tänkte fylla på med att Desire har tyvärr en del mindre stabila lurar därute, speciellt efter uppdateringen till Froyo. Min gör spontana reboot ganska ofta, för att inte säga nästan dagligen. Jag tror mig ha isolerat beteendet till någon slags konflikter mellan WiFi och BT. Vanligt har varit efter att jag besökt Market. Likaså om jag haft ett långt samtal (någon gång mitt under, väldigt irriterande). Enda sättet att gå tillbaka till 2.1 är en factory reset, men det hjälper förmodligen inte heller eftersom den kommer att uppgradera sig själv till 2.2 efter ett tag. Just nu hoppas jag att 2.3 skall lösa problemen. Vi får väl se.

8. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Du kan stänga av att den ska uppdatera sig själv i Settings -> About phone -> System software updates -> kryssa av Scheduled check

9. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Factory reset ger dig inte 2.1 tillbaka.

10. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, kanske inte... men man kan väl flasha in 2.1 via HTC Sync? Och då blir det effektivt som en Factory reset...

11. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ja, det är bara att ladda hem 2.1 från något ställe och installera.

12. lazio69

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Pallee för informationen
    om jag tar och installerar mybackup då försvinner väl det programmet också om jag har den på telefonen eller ska jag ha den på min dator också ?
    mvh
    Tommie

13. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag förtsår inte din fråga. Om du installerar ett backupprogram på din telefon så kommer inget att försvinna. allt som händer är att backupprogrammet installeras. Huruvida du behöver ha ett program på datorn eller inte beror på backupprogrammet. Det vanligaste är att man gör backup till SD-kortet och således behövs inget program till datorn. Vill man sedan vara på den säkra sidan kan man kopiera bakupfilen till datorn via usb-kabeln. Precis om att flytta filer till/från vilket vanligt USB-minne helst.