3 st allvarliga fel med Hero

Diskussion i 'Hero' startad av aqualoops, 11 aug 2009.

1. aqualoops

aqualoops Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter nu med min 2:a Hero (och ber en tyst bön) och hoppas att den här är bättre än den första jag fick!

1. Market har en tendens att inte vilja starta
    Läs mer: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=1144

2. Flickr inloggning vill inte fungera, varken i installationsfasen eller efteråt. (Man får endast upp ett blankfönster alt. så står den och laddar i oändlighet beroende på om man är uppkopplad via 3G eller WiFi.)
    Läs mer: http://androidcommunity.com/forums/f58/flickr-log-in-issues-with-the-htc-hero-22733/

3. Hörlursjacket känner inte av när man sätter in ett par hörlurar (Detta hände mig efter en factory default)
    Läs mer: http://androidforums.com/htc-hero/7102-htc-hero-headphone-jack-problem.html
    Temp lösning: http://code.google.com/p/toggleheadset/

Det retar mig att en så juste produkt skall ha så här mkt barnsjukdomar. (Pekar finger på HTC som målat GTI ränder på en produkt med allt för liten motor.)

Hoppas ni andra inte stött på dessa problemen, om ni gör det gör HTC medvetna genom att maila dem via: http://www.htc.com/europe/CS_Mail.aspx

Mvh A

2. aqualoops

aqualoops Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Hade inga som helst problem med att komma in.
    2. Hade inget flickr-konto så skapade ett och lyckades logga in och koppla det utan några problem
    3. Inga problem som helst för mig, dock har jag ej kört en factory default.

Men din liknelse med att mela GTI ränder på en produkt med allt för liten motor stämmer helt klart. För har någon med en Hero lyckats sett på ett flashklipp än?

Edit: Fast det är riktigt synd att det uppenbarligen strular för så pass många människor och ofta handlar det om så vitt skilda problem.

4. Mulliy

Mulliy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har heller inte upplevt något problem som är telefonens fel :)

5. frol41

frol41 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har upplevt nr 3 fast omvänt. Att den inte fattar att jag har tagit ur head-setet vilket gör att jag inte kan ringa. Den skickar allt ljud till hörlurarna som inte sitter i... en omstart hjälpte till med detta.

Sen har jag stora problem med webläsaren. T.ex. siter som Facebook går inte att få upp utan blir bara helt vita efter inlog. Sen får jag inte Flash att fungera på t.ex. "riktiga" facebook. Den spelar helt enkelt inte upp något.

/Fred

6. Perty

Perty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma fel hände mig igår. Omstart löste det. Dessutom ringdes senaste numret upp när jag pluggade in hörlurarna.

7. LoneDog

LoneDog Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. Cobra

Cobra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aqualoops!
    Har just deabbats av
    Headphones-loss
    Styrkulan lyser ej längre vid notification
    LED indikation på laddning fungerar ej
    Laddar inte riktigt klart

Hero är bara 3 dagar gammal.......

9. LoneDog

LoneDog Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter som ursprungligt fabrik fel

10. Kingen

Kingen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Min har fungerat klockrent, jag är sjukt nöjd!

11. chozan

chozan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

enda problem jag haft har varit pc syncningen men annars har allt varit bättre än förväntan. nu väntar man bara på en xvid spelare och spotify till luren så är jag glad, och kankse en schysst facebook app :P

12. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    enda som strular för mig e att den inte tycks vilja ge mig alternativet att ange vilket konto jag vill köra mot flikr, hade inget konto när jag startade mobilen, men skaffade ett och tänkte satt upp det oxå, men verkar inte som telefonen tycker det är kul, den påstår att den försöker logga in, man kan ju fråga sig med vilka uppgifter då...

13. BraveStarr

BraveStarr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    iPhone 16

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16
    Platta:
    iPad Air 4
    Det blir nog en iPhone för mig.
    Android om ett år :D

14. Cobra

Cobra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hola!
    Heron byttes i Teliaaffären utan knot (inom 7 dagar).
    Det verkar fungera bra nu!

15. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har drabbats av exakt samma sak nu, haft telefonen knappt en vecka, men det hela verkar ju dock vara mjukvarurelaterat, någon som vet om HTC är på väg med en uppdatering som kommer lösa detta?

16. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Finns dock en widget eller vad det heter som jag hittade på nätet men ej på Market som gör att jag manuellt kan stänga av/på hörlursuttaget. Mailade htc ang detta och längre ner finner ni fråga o svar till/ifrån dem. De är medvetna om dessa brister.

Här är länken till den om nån e intresserad!
    http://handheld.softpedia.com/progDownload/ToggleHeadset-Download-80134.html

Detta är ifrån en konversation med en kille på HTC jag mailade ang. LED:sen och hörlursjacket:

My headphone-jack and all the LEDs on the phone stopped working. Since I googled it and found out that there is a ton of more people experiencing the same thing I assume that this is a software problem and that you are aware of this. I forgot to mention that I have a Hero. What to do about this?

HI Dave, A hard erset will resolve this for you, but you must back up data first Press home back and power with the device turned off and follow the insructions. There will be an update very soon to resolve this issue properly. Best Regards MIke

Did a hard reset on the phone already and it didnt resolve my issue. Any idea when the update is due? This isnt such a big deal anymore tough since I found a third party widget to manually turn off/on headphonejack.

Och fler svar har jag inte fått sen i morse! :cool:

Last edited: 5 sept 2009
  17. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej tack för infon, mailade också Htc tidigare idag men har inte fått något svar. Den widgeten använder jag redan och det funkar ju bra men det vore mycket trevligare om det fungerade automtiskt såklart:) Antar att det löser sig sen då de släpper updateringen, bara att vänta då...:P

18. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Hör inte hit kanske men kassa de är på att skriva där borta på HTC!

19. David

David Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Platta:
    iPad 6 gen
    Jag har till och från väldiga problem med att musiken hackar när telefonen är i låst läge (skärmen släckt). På HTC's musikapp hackar det då främst i början av ny låt. Men att köra Droidify, Last.FM (eller annan streamad musik) är närmast hopplöst i låst läge. Det hackar som bara den. Fruktansvärt irriterande!

Någonstans läste jag om att det kan vara processorn som "går ner i varv" i låst läge. Vad göra? Är det någon mer som har problemet?

20. Kenshiin

Kenshiin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min trackball lyser oftast, men ibland vill den inte men det är väldigt sällan, annars har jag inte upplevt någon av de andra felen.

Det David skrev låter högst märkligt då jag gissar på att det borde vara programmerat så att det skall finnas tillräckligt med resurser tillängliga för att kunna spela musik i låst läge.