Headbanga. Nä, jag skulle också rekommendera någon slags salva. Är inte så bra på sånt så vet tyvärr inte vilken exakt.
har ju haft problem sista, hmm, 6 dagarna nu. Fick rekommendationen Voltaren Gel, och det har nog varit mest effektivt av de receptfria hittills.
När jag fick nackspärr, ja, riktig spärr - inge sendrag. Då fick jag tipset att röra huvudet så mycket jag kunde långsamt. Och så körde jag på uppvärmd grej (en sådan man drar i mikron).
Lindrar eller hjälper det kanske med värme? Bastu eller någon slags värmeflaska på den onda delen av nacken? [edit]Zooklubba var någon minut snabbare än mig att skicka värmeförslag[/edit] m v h Henrik
Testa värme och försök sträcka ut sendraget? Ringde sjukvårdsupplysningen när jag hade det och då fick jag bara "försök röra så mycket som möjligt".
Vetekudde! Det var ordet jag letade efter. Om du lutar huvudet åt andra hållet. Dvs säg att det är på höger sida, luta huvudet åt vänster och "tryck" nedåt med höger arm. Lutar du sedan huvudet lite nedåt samtidigt som åt vänster och "trycker" ner med höger arm så stretchar du lite längre bak i nacken. Stretcha bort sendrag brukar gå för mig.
Varm kornkudde och rör på dig i möjlig mån. När musklerna rör på sig så blir blodcirkulationen bättre, vilket påskyndar läkningen.
Vissa har det bra, själv har jag konstant "nackspärr" på grund av min tics, då jag gör "ofrivilliga rörelser" med skallen..