32 GB-kort på 16 GB-telefon?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av boredroid, 13 jun 2010.

1. boredroid

boredroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag är sugen på att skaffa en SE X10 Mini, men eftersom jag också tänker använda den som usb-minne behöver jag ett stort minneskort, alltså ett 32 GB. SE uppger att telefonen bara klarar 16 GB, är det någon som vet vad som händer om jag ändå trycker i ett större kort? Kommer telefonen inte att hitta det, eller kommer jag bara att kunna använda halva lagringsutrymmet, eller vad? För några år sedan tryckte jag in ett kort med dubbelt så mycket minne som SE uppgav att nallen klarade, och då funkade det utan problem.

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    32GB korten har ju nyligen kommit, inte omöjligt att SE skrivit dokumentationen innan de korten fanns och då var ju 16GB störst så det är ju inte helt omöjligt att det kommer att fungera men enklast är nog att prova i någon butik, kanske är det någon här som har den kombinationen och kan ge dig ett korrekt svar.

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag har för mig att om du lägger in mer än 16 gb så kommer mobilen bli trög som fan när du ska öppna nån fil som finns i kortet. Så var det i alla fall på min andra mobil (Ej android)