Säljes: 3D-skrivare QU-BD Two-up

Discussion in 'Arkiverade annonser' started by manola1027, Nov 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manola1027

manola1027 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Backade detta projekt på kickstarter för ett bra tag sedan.

Fick hem skrivaren i sommras. Som ni kan se på kommentarerna så hade jag tur som ens fick den skickad. Skaparna har alltså inte skött det särskilt bra. Jag och en polare (vi köpte den tillsammans) byggde i alla fall ihop den. En del var trasig när vi fick hem skrivaren men vi lagade den med skruvar och epoxi (starkare nu är om den var hel).

Vi har fått ut några utskrifter i ganska kass kvalite. Det har hela tiden varit något problem. Som den står nu så finns det lite grejer att stå i innan den kommer gå att använda ordentligt.

1. Den gängade stången hamnar inte rakt på moton utan den vobblar. Detta i kombination med att den bara ger stöd på vänstersidan gör hela "kärran" med extrudern blir väldigt instabil.
    Lösningen på detta är antagligen att sätta dit en coupler i botten på stången. Och sedan göra som sista bilden med block och lina(lånad bild)

2. Plasten fastnar i extrudern. Efter att vi började använda en fläkt blev det mycket bättre men den höll vi i handen så där behövs en mer permanent lösning.

TL; DR
    3-D skrivare som behöver lite kärlek

Vad du köper:
    Qu-bd two up
    Allt vi har köpt till den, adapter till svensk kontakt, skruvar, hand fläkt osv.
    Ungefär 2 kilo plast. 1 oöppnad svart och en påbörjad grön
    Att jag svarar på alla frågor du kan tänkas ha:)

Vi har lagt drygt 3500 tillsammans på detta projekt. Bud?

Lyckas inte ladda upp bilder nu eftersom att tapatalk strular. Återkommer.

Okej, bild som visar block och lina grejen. (obs ej min skrivare)

Om ni vill ha bilder från ni PMa mig för filerna är för stora för att posta här...

Attached Files:

Last edited: Nov 17, 2014
  2. manola1027

manola1027 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Thread Status:
Not open for further replies.