3G-data återansluter inte

Diskussion i 'Blade' startad av RoadHazard, 17 feb 2011.

1. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ibland när jag stänger av Wi-Fi på telefonen så kopplar den inte upp sig mot mobildata igen, utan jag blir helt utan dataanslutning. Verkar hända (ibland, inte alltid) när telefonen har legat orörd under natten med Wi-Fi påslaget. Har testat allt möjligt för att lösa det (sätta på och stänga av Wi-Fi, stänga av och sätta på mobildata, osv), men det enda som verkar fungera är att starta om telefonen. Det handlar inte om att jag inte har täckning (kan fortfarande ringa och SMS:a), utan 3G-dataanslutningen vägrar bara aktiveras.

Vet inte om detta är relaterat till det motsatta problemet (att Wi-Fi inte återansluter automatiskt - vilket ju Wi-Fi Fix tar hand om) eller om det är ett helt annat problem. Det är hur som helst väldigt irriterande.

Hittade en Modaco-tråd om samma sak: http://android.modaco.com/content/zt...to-wifi-issue/

Verkar som att det går att fixa genom att sätta på och stänga av flygplansläget. Ska testa det nästa gång. Men jag är ändå intresserad av att veta om fler här har detta problem.

2. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag får samma problem ibland med och då är det flygplansläge av och på som hjälper...

3. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ok, bra att veta att det fungerar iaf. Det har minst sagt varit irriterande att tvingas starta om telefonen när detta händer (vilket jag tidigare trodde var enda lösningen).

4. Blade

Blade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag löste problemet genom att välja nätverk igen (I mitt fall Tele2/Sweden3G) men att stänga på och av flyplansläge är väll snabbare.,

5. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ah, okej, bra med flera lösningar att testa! Min första tanke när det hände första gången var att avaktivera och återaktivera "Tillåt dataanslutningar", men det hjälpte inte.

Intressant att alla här som hittills har bekräftat att de har problemet har Tele2 (eller Comviq, men det är ju samma sak). Man undrar ju om det är relevant.

Last edited: 17 feb 2011