3G internet fungerar inte på mobilen och skärmen låser sig ibland

Diskussion i 'Blade' startad av Star, 16 maj 2011.

1. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag märkte imorse när jag vaknade och ville surfa på Facebook så fungerade inte 3G internet på min ZTE Blade och likaså trådlöst. Jag var hemma hos min bror när det hände och senare på dagen så funderade jag på lämna mobilen på butiken Tele2. Men när jag kom hem så ville jag testa och se om internet fungerade. 3G internet fungerar inte hemma hos mig men trådlöst internet fungerade, varför vet inte jag?

Igår ikväll så surfade jag lite på mobilen och 3G internet funkade utmärkt. Imorgon funderar jag på lämna den hos tele2 om den nu inte fungerar 3G. Jag märker även att touch-skärmen fungerar inte ibland, särskilt när man startar mobilen eller när mobilen stänger av skärmen själv. I mars så fick jag en ny skärm då min första skärm dog, nu är jag är rädd att samma sak ska hända. Jag ville göra backup mobilen, tidigare hade jag Mybackup 30dagars fri, ikväll så installerade jag om appen My backup men den ville inte fungera när jag klickar på backup. Den säger att jag måste betala. Min fråga är om det finns andra backup appar som ni rekommenderar, inga root eller Android 2.2. Jag har Android 2.1 versionen. Jag har vill ha "gratis" backup på bilder,appar, kontakter mfl.