3G interneT/Mobile network slås på automatiskt

Diskussion i 'Hero' startad av Jönsson_1, 16 jul 2010.

1. Jönsson_1

Jönsson_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Lite då och då har jag märkt att 3G symbolen kommer upp i statusfältet och mobile network aktiveras av sig själv på min hero även fast jag har avaktiverat det tidigare.

Just nu när jag är i sverige så är det inga problem men då jag ska till london imorgon så skulle det kunna bli en dyr historia ifall jag råkar starta nån internetkrävande applikation :(

Jag kör endast original ROM och de senaste uppdateringarna som kommer ut ota.

Har någon annan stött på det här problemet har en lösning till det ?
    Tack på förhand!

2. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har stött på problem med att vissa widgets inte skoter den uppgiften så bra och indikerar fel. Speciellt tredjeparts. Inte märkt att det nånsin slagit på sig sjalv utan det har alltid varit widgeten som felat.

3. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det händer mig hela tiden efter jag skickat eller mottagit ett mms.. o enda som löst det för mig är att starta om telefonen.

4. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Efter uppgradering till 2.1 så fick problem att stänga av 3G-uppkopplingen via widgeten, den blinkade lite som den brukade göra men "spaken" åkte aldrig ner och uppkopplingen fortsatte. Jag var tvungen att gå in i "inställningar" och "manuellt" stänga ner. Efter omstart av telefonen så blev det bättre, men problemet kan fortfarande förekomma. Känns som det är lite säkrare att stänga av uppkopplingen via att gå in i "inställningar" än att göra det via widgeten.

5. Jönsson_1

Jönsson_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkade vara som en del tidigare har sagt, efter mms ... hade bara missat att dra den kopplingen för mig själv.
    tackar :)