3G-nedkoppling

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Shaun, 7 sept 2010.

1. Shaun

Shaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har just fått en ny X10 mini Pro, efter att haft den första på (ogenomförbar) lagning. Upptäcker en del konstigheter med den nya, bland annat att 3G inte fungerar så bra som på min första. Jag har APndroid installerad, men verkar behöva starta om telefonen för att komma ut på nätet igen, efter att ha stängt av APndroid. Är det fler som har problem med samma sak? Naturligtvis hade jag inte det problemet med min förra, likadana telefon
    När jag skulle kolla användrahandboken online i mobilen, fanns inte den tillgänglig. Ligger den normalt sett på minneskortet, som jag skaffade nytt i samband med bytet? Hur får jag iså fall tillgång till den? Eftersom mobilen automatiskt kopplade upp sig mot sony ericson blev jag lite paff när X10 mini pro inte ens fanns med som alternativ i listan bland modeller.

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Varför använda APNdroid överhuvudtaget för? Under Settings -> Wireless -> Mobile networks så har man ju en kryssruta för om man vill ha data på eller av (finns även i notifierings listan om man inte kört clear).

APNdroid är dessutom inte ett säkert sätt att slå av data trafiken och det har jag sagt flera gånger förr. Vad den gör är att ändra apn till något som inte är korrekt och visst fungerar det för tillfället. Dock så kan operatören genom att aktivera en feature i sitt nät slå ut APNdroid's funktion. Denna feature är en redirect av det apn som mobilen skickar till det som står i operatörens databas.

3. Shaun

Shaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du sa själv svaret till varför jag använder APNdroid - av det enkla skälet att det kräver EN manöver istället för flera. Nu är det i alla fall avinstallerat, får se om det funkar bättre utan...

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Har själv missat det men data trafik kontrollen finns som widget med. Lägg ut den och vips så har du en manöver igen.

5. Shaun

Shaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för tipset! Är fortfarande lite oerfaren, men nu är den "widgdag" :-)