3G och H?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Emilinhos, 30 maj 2011.

1. Emilinhos

Emilinhos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, har ett väldigt irriterande problem på min Galaxy S2. När man som bekant surfar på 3G nätet så aktiveras Hsdpa, vilket dyker upp som en H ikon i högra hörnet. Detta funkar för det mesta smärtfritt även om det inte är bästa hastigheten här i Växjö (1mb/s ner i snitt) och H ikonen aktiveras.

Men det som händer ibland är om jag till exempel börjar streama en sida, så aktiveras H ikonen, för att sedan bytas till 3G ikonen (streamingen står stilla under tiden) och sedan tillbaks igen. Ibland sker detta dubbelt igen, och när detta inträffar kan det ta otroliga 15-25 sekunder att ladda någon random hemsida såsom expressen.

Varför håller den på att hacka fram och tillbaka mellan 3G och H? och hur löser man detta?

Mvh Emil.

2. drGoose

drGoose Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har Telenor och hade ungefär samma problem som du. Fick tipset här på forumet att ta bort proxyadressen i Settings -> Wireless and network -> Mobile networks -> Access Points Names -> [klicka på APN:en] -> Proxy. Efter jag gjorde det funkade allt utmärkt. Kan vara värt ett försök?

3. Emilinhos

Emilinhos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde den proceduren för ungefär 3 dagar sedan, märkte tyvärr ingen skillnad :/. Nu bara för säkerhetens skull gick jag in och skrev in originalsiffrorna igen och startar om. Wipps, så funkar det inte alls... fan vad trött jag börjar bli på detta!