3G problem Sony Tablet S

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av soulskater, 8 feb 2012.

1. soulskater

soulskater Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej

Har precis köpt in en Sony Tablet S för utvärdering på jobbet och har tyvärr stött på patrull gällande 3G funktionaliteten.

Problemet är attså fort jag stoppar in simkortet i plattan så börjar den uppföra sig konstigt. Appar hänger sig mycket oftare och plattan startar om väldigt ofta, kan vara flera gånger i timmen.

Tar jag bort simkortet och bara kör på det trådlösa så blir plattan väldigt stabil igen och startar inte om sig hela tiden.

Jag har installerat den senaste versionen på plattan(3.2.1 Release 2)

Kör med telenor simkort, är ett tvillingkort till mitt andra som sitter i telefonen.

Någon anna som upplevt detta med antingen en Sony platta eller en platta från en annan tillverkare?

Last edited: 11 feb 2012
  2. soulskater

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Provade med ett annat simkort från Telia, samma problem. :-(

Har gjort en återställning av plattan, får se vad det ger för resultat.

/Marcus

3. soulskater

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tyvärr så består problemet på min platta efter en reset. :-(

Hade varit kul och veta ifall andra har samma problem på sina Tablet S enheter eller om det är bara jag som har problemet.

Så ifall någon sitter på en Tablet S ifrån Sony med 3G skriv gärna en rad om hur det fungerar.

/Marcus

4. soulskater

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har varit i kontakt med supporten och fick inte speciellt mycket svar där heller.

Det började med att dom frågade om jag lagt in dom senaste drivrutinerna för 3G, fick förklara för dom ett antal gånger att det var deras platta det handlade om inte någon dator och att det går ju inte att installera drivrutiner i plattan.

Till sist så sa dom att jag skulle avvakta och se ifall det kom en uppdatering till plattan som kanske kunde fixa problemet, dom kunde givetvis inte säga ifall eller när en uppdateringen tänkas komma, ej heller vad den möjlighet skulle kunna innehålla.

Supportens förlovade land... :mad:

Är där någon anna som sitter med en Tablet S och kan säga ifall deras platta fungerar med 3G aktiverat eller inte?

/Marcus

5. mangeP

mangeP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Här är några andra som verkar ha problem med 3G, och samtidigt en kille som inte har några problem alls.

http://www.sony.co.uk/discussions/message/737606

Om jag vore som du skulle jag gå tillbaka med plattan till inköpsställe och reklamera för att få en ny och se om problemet kvarstår.

6. soulskater

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Får tyvärr göra så, har lagt ett ärende själv på Sonys forum utan att få svar.

Hade hoppats att fler hade problem så jag hade sluppit skicka tillbaka den. :-)

/Marcus