3G/täcknings-problem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av BinabiQ, 14 jun 2010.

1. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tja! Har nu haft min desire några veckor, och för 1-2 dagar sen stötte jag på ett problem. Har haft VÄLDIGT dålig 3g-mottagning, funkat kanske någon timme per dag, även haft usel mottagning öht. (Har 3 för övrigt). Kan det vara något problem med telefonen eller är det bara 3 som klattrar sig? Ringde supporten idag, men självklart bröts samtalet mitt i pga tidigare nämnda dåliga mottagning (Har endast mobil). Testade även en sk. hard reset idag, utan framgång.

Edit: Bör även nämnas att när jag kör nätverksläge; Endast WCDMA får jag ingen mottagning eller 3g-täckning öht, kör jag automatiskt får jag mottagning, och telefonen påstår att 3g funkar, men verkar bara gå data utåt.

Last edited: 14 jun 2010
  2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jadu..... jag vet inte säkert, men jag har hört många som har problem med just 3. Deras täckning är långt ifrån stabil. Jag tror inte det har med Desiren att göra iaf.

3. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mja, bo såhär långt norrut hjälper synnerligen inte, men som sagt, har funkat riktigt bra tills nu

4. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

TRE funkar inte ens här nere mitt i Skåne. Var tvungen att överge dem, så även mina barn och andra bekanta.
    Har nu Tele2 med utmärkt täckning.

5. Grottroffe

Grottroffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan väl inte direkt säga att 3 funkar klockrent i Sthlm heller. Iaf inte om man åker mycket pendeltåg. Sjukt störande

6. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funkar alldeles utmärkt för mig,inga problem att ringa och strömmar radio hela dagarna på jobbet och där befinner jag mig bakom tjocka tegelväggar med mycket elektronik som kan störa.. Räckvidden på blåtanden är usel dock,räckte minst dubbelt så långt på förra telefon (iphone)..

7. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu har jag Telenor, men jag tycker inte heller att 3G fungerar så bra som det borde. Det fungerar bra för det mesta, men hyfsat ofta bara tappar den kontakten, och det tar en bra stund för den att koppla upp sig. Har läst någonstans att Nexusar har en sådan bugg som fixades till i och med 2.2, vet inte om det är applicerbart på våra Desires.

8. dacwe

dacwe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har rapporterat om samma problem, länk (det har med mobilen att göra, inte operatör).