3g till plattan?

Diskussion i 'ASUS' startad av NorthBridge, 17 jun 2011.

1. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har läst lite på några internationella forum ang. 3g-stöd till plattan.
    Det verkar som att Asus kommer med plattor med 3g-stöd. Men på något forum fick jag intrycket att det ska gå att ändra någon "dold" inställning för att få en dongle att funka. Kan det stämma och om så är fallet, är det svårt att ändra dessa inställningar?

2. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Vad jag har läst så är det inte någon dold inställning som det handlar om utan drivrutiner som behöver installeras. Jag har också läst om detta på bland annat xda och hittade en tråd för en tag sedan om en kille som hade fått det att fungera med en huawei dongel. I vilket fall som helst så skulle antagligen inte installationen av detta gå helt smärtfritt och du skulle definitivt behöva roota. Om 3g är ett måste för dig och du inte är alltför insatt i att rota runt i systemfiler så borde du nog köpa en 3g-variant när den kommer.

NorthBridge gillar detta.
  3. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vi har nog läst samma tråd du och jag. När det gäller 3g så kan man ju använda sin moderna mobil för att komma åt internet i plattan. Jag brukar använda min HTC Desire som Hotspot emellanåt.

4. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag planerar också att göra likadant när jag åker på semester, kommer nog bli ganska bekvämt.

5. sgolsson

sgolsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3G - version på gång

ASUS har lagt ut en uppdaterad version av den engelska manualen på sin hemsida. I manualen har man lagt till en 3G version av Transformern - TF 101G.
    Detta tyder väl rimligtvis på att 3G versionen lanseras inom kort, åtminstone i engekskspråkiga länder
    Manualen är dessutom utökad med 10 sidor, vad som ytterligare ändrats har jag inte kollat ännu. Kanske anpassning till HC 3.1

ASUS Sverige vet väl mer om detta

6. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello