Problem: 3G upp/ner-information

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Tigerlamm, 17 apr 2013.

1. Tigerlamm

Tigerlamm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har problem när det gäller just nedladdningen när jag kör över 3G hastighet.
    Det är absolut inga problem att gå över från G till 3G/H, men det verkar som att telefonen bara vill skicka information och inte ta ner info från internet(?)

När jag har 3G-nät så lyser "upp" pilen nästan konstant, medans "ner" pilen enbart är grå och varje gång jag försöker gå ut på t ex Facebook eller använda spotify så får jag "nätverksfel"-meddelande. Får detta meddelande även fast jag har 3G-nät med full täckning alltså.

Någon som vet hur man löser detta?

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

1) Ring din operatör - de kan nog hjälpa dig.
    1a) ditt sim-kort kan vara trasigt. Jag åkte på det en gång.

2) Har du testat att starta om mobilen? Testat sätta på/stänga av flightmode? Dum fråga jag vet, men det är värt att nämna det.

3) Har du återställt telefonen nyligen? Kanske du behöver uppdatera dina mms-inställningar?

3. Tigerlamm

Tigerlamm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1) Ska göra detta imorgon!
    1a) Inte en aning, det verkar funka helt normalt i övrigt.

2) Sant, men har redan testat det. Även att byta från GSM/WCDMA till enbart GSM och WCDMA. Lyckades få det att funka en stund, men sen kom det tillbaka.

3) Nej, eftersom jag köpte telefonen för ungefär 2 månader sen. Hur uppdaterar man mms-inställningarna?

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

3) beroende på vilken operatör du har så skickar du ett sms och får inställningarna på så vis. Gå in på din operatörs hemsida och kolla, alternativt ring till kundtjänsten.