Fråga: 3g-uppkoppling?

Discussion in 'Google Nexus' started by bjare, May 22, 2013.

1. bjare

bjare Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,
    Har precis köpt en Nexus 10 och är väldigt nöjd. Den har ingen 3g-uppkoppling som vi vet så vill man surfa utan wifi får man koppla upp sig via telefonen.

Men finns det andra alternativ? Kan man likt principen med "Nexus media importer" använda samma typ av idé med adapter "koppla på" en adapter som man stoppar in ett sim-kort i? Alltså som en USB-modem som man kan använda på en bärbar dator.

Orsaken till att jag frågar är att jag ska testa Fogg Mobile (om de skickar sim-kortet som utlovat) i Storbritannien och det skulle vara toppen om jag kan koppla på sim-kortet i plattan på något sätt i stället för att byta sim-kort i telefonen och därefter surfa via den (för då har jag ju tappat möjligheten att ringa, såvida jag inte stoppar in det vanliga sim-kortet i en annan medhavd telefon.

Jag kanske kan nyttja Skype e.d. i och för sig.

Tacksam för era tankar och idéer :-)

/Mattias

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det var lite klurigt att lista mobila hotspots på Prisjakt, men om du tittar lite bland resultaten syns tydligt vad som är vad - kan ett sådant fungera? http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s127766537&o=lokal_rank#rparams=ss=E586&l=s127766827

Att ansluta ett modem via USB blir nog svårt, så en mobil hotspot med WiFi och 3G är nog den bästa lösningen. Ofta finns dessa att tillgå billigare direkt via operatörerna om man kan tänka sig att ha en operatörslåst variant.

Exempelvis Comviq har en (ZTE MF60) för 399kr: http://webbutik.comviq.se/mobilt-bredband-wifi-3g.html

3. Buzz

Buzz Android Medlem

MINA ENHETER