3g watchdog hur exakt är den?

Diskussion i 'Hero' startad av sethakan, 14 dec 2009.

1. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Efter att mina 5gb tog slut sist månad tänkte jag ätt jag behövde bättre koll. Jag rekommenderades 3g watchdog här på forumet. Idag här jag enligt 3g watchdog förbrukat 439 mb vilket låter troligt då jag endast surfar och lyssnat 2timmar sr-radio. Idag fick jag mess från tele2 som säger att 90% är förbrukat. Vem har rätt, hur kollar jag? Jag tycker det här gått väl fort.

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Rent spontant tycker jag 460mb låter mer rimligt än 4,5GB för det användarmönstret. Men menar du 2 timmar sr radio per dag då eller?
    Jag visste inte ens att man fick mess .. Jag använder mig av deras 200mb konto och jag surfar och installerar uppdateringar varje dag och jag har inte fått något mess än.
    Men tänk på att du både ska räkna upp och ner. Det finns inget bra sätt att kolla. Men jag har använt mig av netcounter och den har inte räknat fel hittils i allafall.

3. ocbgb

ocbgb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har kört 3d watchdog sen jag fick luren, trodde inte mina 5gb från tre skulle räcka långt men det verkar snarare motsatt. Jag lyssnar inte på radio, det kanske drar mkt. jag surfar kanske en timme om dan knappt, kollar lite youtube, nyheter, väderapplikationen är väl igång hela tiden och dratt ner ett femtiotal applikationer.

Min statistik är:

"You have used 13,4%(667mb) of your 5gb monthly quota ending on thursday december 31 at midnight. If you keep your usage constant, you will have used 33,6 % of your quota by that date".

Week: 106MB UP/DOWN
    Month: 667MB UP/DOWN

Det känns rimligt så jag litar på appen.

4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

439Mb är ju nästan 90% av 500Mb... Det är inte så att du har 500Mb som max och inte 5Gb som du tror?

5. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

När nollställde/installerade du den?
    Tele2 nollar datan vid månadsskiftet, lade du in det nyligen har du ju inte med början av månaden.

6. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Håller med Json_81, om du nyligen startade mitt i månaden så blir det fel. Jag har 1gb med Tele2 och är väldigt nära gränsen och jag har inte fått något sms, vilket fick mig att fråga igår. Om de kunde se mängden datamängd jag använt bara för att vara på säkra sidan.

Jag tror 3G watchdog visade 906mb och enligt supporten hade jag använt 904mb. Så den är ganska exakt kan vi nog komma fram till. :)

7. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tele2 har tydligen problem med att sms skickats fast man inte förbrukat datatrafiken, man får ringa dom och felanmäla så det inte händer igen.

8. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag startade den 1dec men det saknar betydelse nu för jag ringde tele2 och dom hade klantat sig. Han så nåt om att jag hade 2konton ett var rätt på 5gb å de andra 1gb och fel,han gav mig100kr att ringa för och rättade till felet.
    Jag orkar inte vara sur på tele2, jag är bara nöjd över att jag inte brännt så mycket som jag trodde.

Tack för hjälp.

9. pixy

pixy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3G watchdog är riktigt bra, tycker jag.
    Har provat en del program, men det är alltid något som strular.