3g Widget / App

Diskussion i 'Applikationer' startad av Gonjer, 21 september 2010.

1. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag söker en ganska komplicerad widget / app för mina behov.
    Då jag sitter på en Acer Liquid (2.1) och går in på Settings > Wireless & networks > Mobile networks så finns endast Use only 2g Networks (Saves Battery).

När jag är hemma så har jag 2g men jag vill ha 3g och för att jag skall få detta så måste jag skriva in *#*#4636#*#* och gå in på Phone information och ändra till WDCM Only för att få 3g only och då funkar allt prima, men när jag är ute på jobb(landet runt) så finns inte alltid 3g och då får jag inget nät. Då måste jag slå in *#*#4636#*#* och ändra till WDCM prefered för att få mitt 2g nät.

Finns det ingen Widget eller app som kan lösa mitt problem? Jag hade aldrig haft detta problem om telefonen hade automatiskt slagit om till 3g när jag befinner mig hemma eller i städer som har 3g.

2. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Problemet låg i APN då det var internet.tele2.se som jag hade och det skall vara mobileinternet.tele2.se då slog den om direkt.

Så som det står på Wikin så kan jag bekräfta att internet.tele2.se ger endast 2g och för att man skall få turbo 3g så behövs mobileinternet.tele2.se