3musik samt 3mobil-TV fungerar ej?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Confused, 19 aug 2010.

1. Confused

Confused Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft problem med 3:s tjänster 3musik samt 3mobil-TV i över 3 veckor. Den senaste veckan fungerar inte 3musik överhuvudtaget. Har hänt att jag inte ens kommer åt websidan utan får felmeddelandet "Ledsen, du kan inte nå ....". Annars kommer man åt websidan, men streamingen fungerar inte. Streamingen påbörjas, men stannar efter någon sekund, utan att låten börjat spelas. 3mobil-TV visar antingen en väldig grynig bild utan ljud eller så får man oftast felmeddelandet "kan ej ansluta till streamingservern".

Anledningen till att jag är uppgiven är att jag felanmälde tjänsterna för över 2 veckor sedan. Har sedan dess varit i kontakt med 3:s kundtjänst och får beskedet att felanmälan är öppen, men ej åtgärdad, igår var jag i kontakt med en kille på supporten som säger att 3 har tagit emot ett flertal ytterligare felanmälningar från andra kunder och ärendet är högprioriterat. Eftersom det fortfarande inte funkade idag ringde jag återigen till kundtjänst och får beskedet att felanmälan är stängd och avslutad, men inget besked om vad som gjorts eller vad felet berodde på. Jag hade tidigare blivit lovad att kundtjänst skulle kontakta mig när felet blivit avhjälpt. Det finns ingen notering om samtalet jag hade med supporten igår, då de uppgav att felet var stort och felavhjälpning var högprioriterad.

Min och många av mina bekantas erfarenhet av 3:s kundtjänst inte är att den inte är tillförlitlig, för att uttrycka sig milt.

Jag frågar därför Swedroid:

Är det flera som har upplevt problem med 3:s tjänster 3musik och 3mobil-tv?

2. Confused

Confused Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg när jag läste igenom inlägget att det kanske inte framgår klart och tydligt att tjänsterna givetvis fortfarande inte fungerar för mig, trots att 3 har avslutat ärendet.
    M a o ingen hjälp från 3 trots att de givetvis fortsätter att ta betalt. Har ett pottabbonnemang och eftersom jag knappt ringer något med 3 vill jag kunna utnyttja de tjänster som 3 marknadsför abbonnemanget med. Även om Spotify förmodligen är bättre än 3musik (i synnerhet om det fungerar), så tycker jag det är onödigt att betala 100 kr/mån när jag kan få motsvarande tjänst "gratis".

3. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det har varit en del problem med dessa tjänster, men de bör fungera nu.

4. Radioman62

Radioman62 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

3musik fungerar fortfarande inte

Hej
    Kände att jag måste skriva av mig om detta när jag hittade fler som har haft problem med 3musik.

Det hackar och bloppar och låter illa. Mediaservern säger "misslyckades" sedan får man backa ur helt innan man kan försöka igen. Radiostationerna "On air" med olika genrer av musik fungerar ytterst sällan. Jag kommer inte in alls eller så räcker det att jag skall titta på mina SMS eller bara nudda telefonen så bryts det.
    Har en Ericsson Walkman595 som är rensad och uppgraderad innan jag ringde supporten. De gjorde en "rensning" på mig på min plats på planet 3 (?) Detta hjälpte inte alls. Alla surfning och Youtube, SVT play mm. fungerar väldigt bra så...
    3musik tjänsten fungerar helt enkelt inte.
    Skall få tillbaka mina 49 kronor för en månad men jag måste säga till en gång till när fakturan kommer....
    Min fru försökte nyligen med tjänsten levande böcker online (nånting sånt hette det) Första boken kostade ingenting sedan kostar det 89kr. i månaden. Fungerar mycket dåligt. Två minuter boklyssning sedan 15 minuter nerladdning. Hon blev förbannad i dag och lånade boken på biblioteket och säger upp avtalet med levande böcker.
    Kanske är det lika illa med de andra mobiloperatörernas tjänster?

//Radioman