3s uppgradering till 2.1

Diskussion i 'U8220' startad av Mikael R, 12 aug 2010.

1. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Tjenare!
    Om jag har förstått det rätt så har 3 kommit med en ny uddgradering till 2.1 istället för 1.5.
    Jag är nu nämligen förbannat sugen på att köpa en ny mobil, och en Huawei U8220 ligger väldigt nära till hands för tillfället.
    Med tanke på att det isåfall är en officiel (stavning?) uppgradering så borde väl garantin fortfarande finnas kvar, eller har jag fattat det fel?
    Och isåfall, vart hittar man den, eller det kanske till och med är så att de nya telefonerna som man köper från 3 kommer med 2.1?

// Mikael

2. Marvin-Ior

Marvin-Ior Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Tackar!

4. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Själklart försvinner inte garantin om du uppgraderar till den officiella 2.1 från Tre.

Om du däremot rootar och/eller lägger in en custom 2.1 ROM så försvinner garantin. men det går ändå att gå tillbaks till den officiella 2.1 och således ta bort allt som tyder på att man rootat telefonen för att då återigen få tillbaks garantin.

5. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Okej, det har jag ju inte tänkt nu i början, får lära känna OS:et innan.. :)

6. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det var precis det jag gjorde och efter ett tag började jag inse att utrymmet inte räckte långt med tre's 2.1 rom och att den blev riktigt slö när man hade kring 10mb utrymme kvar så jag har precis installerat custom rom och jag kan inte annat än att rekommendera det men det är, som du sa, smart att lära känna android först.

7. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Pengarna ska finnas först, sen ska den införskaffas och lekas med mycket! :)