3Trygg

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Timpppa, 11 jun 2012.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Idag lanserar 3 ett nytt AB som kostar 499kr/mån och då ingår telefon, tex SGS3! Väldigt lik 3Total.

Läs mer här: www.tre.se

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 325
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    499 är "just nu" (som kan betyda vad som helst), Ord pris 549 kr

3. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Egentligen är det ju inget nytt abbonnemang alls. Det är bara en trimmad version av det gamla fastprisabonnemanget som 3 hade för något år sedan som kostade 599kr/mån som då hade allt som detta nya abonnemang har, förutom surfdelen. Sedan bytte de namn (efter att telia fått någon dom emot sig om att de inte får kalla sina abonnemang för fastpris, när det egentligen inte är detta) till 3Trygg. Fortfarande samma pris 599kr. Nu har då då trimmat det lite till, antagligen för att möta Tele2 volymabonnemang HÖG som då är i princip identiskt förutom på punkten att tele2 inte har några öppningsavgifter alls på dessa volymabonnemang. 3 har då lagt till 5gb data, och sedan sänkt priset något till 549kr, och då nu för att antagligen få lite fler kunder, sänkte med en helt 100 tillfälligt då till 499kr. Fast det verkar som att 3 faktiskt tagit bort öppningsavgifterna helt på detta 3Trygg max, som de då bytt namnet till. För de står inte med. Så med andra ord är detta nästan bättre än 3Total där öppningsavgifterna i sig står med, så fort minuterna är slut. Jag återkommer om saken.

ok, det gick fort. 3 har helt enkelt glömt bort att informera om denna avgift (öppningsavgiften alltså) på sin abonnemangsida. Den finns däremot i prislistan.

Last edited: 14 jun 2012
  4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det tillkommer ju endast öppningsavgift EFTER de inkluderade minuterna. Inte så länge man ringer innanför de minutrarna, samma sak är det ju på 3Total. Tycker de däremot kunde varit bättre på att informera om det, alltså lika tydligt som på 3Total :)

5. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Precis, min tanke. Så tipsade 3 om att de borde bli duktigare på att visa denna uppgift som de gör med de andra abonnemangen. Man märker att operatörerna själva ser detta som en uppgift som de tycker är lite ful. För det är ju som sagt inget de redovisar i reklam. Man säger gratissamtal t ex. Samtalen är ju inte gratis. De borde ju faktiskt, Tycker ja, säga att samtalen kostar enbart 69öre/samtal då de gör detta vill säga. Men det låter ju bättre med 0kr/min. hehe. Men som sagt, operatörerna vill ju inte redovisa deras bluffavgifter så att de förlora mer inkomster. Det är ju det som är lustigt tycker ja. Det går ju inte direkt dåligt för våra operatörer. Visst, samtalinkomsterna har minskat, men de tjänar ju mer på innehåll. Men ärligt talat, jag skulle verkligen vilja göra något åt dessa s k öppningsavgifter. Jag vill helt klart få bort dem. Och måste säga att (för ovanlighetens skull) Bra gjort tele2 genom att ta bort öppningsavgiften på de nya volymabonnemangen.

6. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Öppningsavgiften är ju ett fult sätt för operatörerna att tjäna mer pengar, helt enkelt. Jag förstår det, men samtidigt så gör jag det inte. Eftersom man kör med minut debitering och en startavgift, låt säga båda på 0,69kr så kommer man till telefonsvararen så blir man 1,38kr fattigare och operatören 1,38kr rikare..

Nu behöver jag inte bry mig om detta då jag har 3s 349kr/månad abonnemang med helt obegränsade samtal - men om typ två år hoppas jag att det hänt något :)

7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Håller med, har ju också lyckats få till det abonnemanget. :-) fick tjata mig till det tyvärr. Men tycker nog att man borde kanske försöka göra något åt det ändå. Har försökt i många år att då till motstånd mot saken. Men det där med telefonsvararen stämmer väl bara om man ringer till tele2? De övriga kör väl ändå när personen svarar? Eller hur ligger det till egentligen? Jag drar mig till minnes att Tele2 fått mycket skäll för detta med att börja debitera om telefonsvararen svarar? Vad jag har för mig är det bara Tele2 som debitera vid numerik/tele2 svar svara. De övriga vad jag känner till skall inte göra detsamma. Eller har jag missat något här? :)

8. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag kommer ihåg på den "gamla goda tiden" då minuten efter debiterades, dvs först 0,69 startavgift sen efter första minuten 0,69 osvt.

Inget vidare roligt påhitt det där med "per påbörjad minut"

För att återgå med ämnet, den enda skillnaden jag kan se på 3Trygg Max och 3Total (annat än månadsavgiften) är surfen. 5GB på 3Trygg och 10 på 3Total.

Finns ju ingen anledning till att välja 3Total för 200 kr mer i månaden (149kr/mån efter kampanjen).

Kanske något nytt på gång där också?

9. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    sant den enda skillnaden.

10. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nu har 3Total bytt namn till 3Trygg Total och innehåller nu lite nya saker - samt har ett lägre pris!

Abonnemanget kostar numer 649kr/månad och inkluderar följande
    -Obegränsat antal minuter (verkligen ingen gräns alls)
    -Obegränsat antal sms och mms
    -20GB datatrafik i upp till 32Mbit/s (surfar du mer än 20GB sänks hastigheten till 200Kbit/s)
    -Fria videosamtal inom 3 (till andra operatörer kostar det 5kr/minut)

Eftersom det är obegränsat antal minuter så kommer det aldrig tillkomma en startavgift inom Sverige. Självklart gäller dessa priser när du ringer inom Sverige och när du befinner dig i Sverige eller 3s nät i Danmark.

All typ av datatrafik ingår, inklusive IP-telefoni!

Detta gör att det är lite större skillnad mellan 3Trygg Max och 3Trygg Total! För 100kr mer varje månad får du nu obegränsat antal minuter samt SMS/MMS och 20GB surf jämfört med 3000minuter, 3000SMS/MMS och 5GB surf. Med 3Trygg Total är det även kostnadsfritt att ringa 3Svar, något som kostar 0,69kr/månad med 3Trygg Max. Efter att man surfat upp sin mängd datatrafik sänks hastigheten till 200Kbit/s jämfört med 64Kbit/s på 3Trygg Max.

11. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Detta gillar jag! Sänkt månadsavgift och obegränsade minuter. Det finns en del storringare som behöver det och de som inte behöver så mycket kan då välja 3Trygg Max istället.

12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Påminner lite om 3total erbjudandet för 349kr. :) Men minns inte riktigt vad som gällde för data för det erbjudandet? Någon som minns? Men helt klart mycket bättre av tre att differentiera 3Trygg Max och 3Trygg Total på detta vis.

Skickat via tapatalk från min fina Xperia S

13. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    I 3Total erbjudandet var det 10GB/månad som ingick. Det stämmer även överrens med vad det står på min Mitt3 -sida.

Tycker också att det är bra att få ner priset på fastpris abonnemang - det gör ju att nödvändigheten av t.ex Viber försvinner lite och så har operatören en fast inkomst då det säkerligen är många som inte ringer upp sina 3000 minuter! Gillar även att inte behöva känna mig begränsad och tänka på kostnaden, kan definitivt tänka mig att betala lite mer för det om två år när mitt 3Total (349kr) går ut :)

14. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, det är ju faktiskt ett riktigt bra erbjudande. Och inte som när 349kr/månadrabatten som nästan fick en å undra om det var hälare på G. hehe. Vårat nyvarande erbjudande är ju faktiskt för bra för att vara sann, vilket det är även för 3. men de ville ha fler kunder så de droppade priserna. Men detta med 200kbit/s är kanske inte korrekt. Jag brukar anse att den kompletta prislistan är den som är alltid korrekt och den man skall gå efter, och där står ju den siffran 200Kbit/s efter utnyttjade 20GB, men på hemsidan står det ju 64kbit/s. Just nu verka 3 själva lite förvirrade när det gäller detta, och vet inte riktigt vad som gäller. Återkommer om saken.

15. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är 200Kbit/s som gäller - både för gamla 3Total kunder och nya som skaffar 3Trygg Total.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

16. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag hoppas det är så, eller vem sa det till dig? För var i kontakt med 3 nyss och de hade ingen aning om det var 200Kbit/s eller 64Kbit/s utan trodde det sistnämnda för att det stod så på internet. hehe. Men jag tror förstås det är 200kbit/s som gäller.

17. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kundtjänst samt en av deras produktansvariga - skulle gissa på att dom har korrekt information. Dessutom är det ju det som står i fullständiga prislistan som lär vara mest kollat :)