Problem: 4.4 Batteriet räcker knappt halva dagen

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av darkly, 20 mars 2014.

1. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Sedan 4.4 så drar mobilen sinnessjukt med batteri. Jag kan inte minnas att jag gjort några förändringar eller laddat ner några nya appar.
    Jag har avinstallerat en massa appar och launchers jag hade men det är fortfarande lika illa. Dessutom verkar Google stoppat funktioner så att batt.stat appar inte längre funkar korrekt.

Är det någon som har något tips vad man ska kolla efter ??
    Börjar bli desperat.

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.334

MINA ENHETER

Om det började direkt efter uppgraderingen och du inte hittar någon app som kan ge problemet skulle jag testa en återställning. Inte det roligaste svaret men troligtvis det som löser ditt problem.

Skickat från Tapatalk 2

3. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

4. Bopper

Bopper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Om man tycker återställning är jobbigt, så prova att starta om den först. Det har hjälpt mig med batteritiden några gånger.

5. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag fick mitt batteri bytt gratis i nov/dec pga det där snurrande Kinabatteriet så det jag hade var relativt nytt.
    Igår åkte jag och köpte ett nytt från Kjell o Co fast det tog emot då jag tycker att ett batteri ska räcka i mer än ett halvår men nu är min batteritid tillbaka igen. Ligger på 18t+ och 33% kvar under normal användning nu.
    Antingen gör jag väl nåt fel i bruket av mina batterier eller så är deras batterier av sämre kvalitet.
    Köpte iaf ett batteri av annan tillverkare som Kjell har och hoppas att det håller mer än 6mån (använder iaf inte NFC som man fick prioritera bort med det batteriet).

Kul att jag gjorde en helt onödigt fabriksåterställning och tappade ett gäng kontakter och alla appars inställningar då.