4,5 timmes batteri för ingenting...

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av marcuspresident, 11 jan 2010.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ett fulladdat batteri tog slut efter bara 4,5 timmes användning. Det enda jag hade gjort var att kolla mail en gång och hade iofs SR Player på som bara står och tuggar "buffrar". Kan det vara den som spökar?! Annars hade jag smooth calendar och snowstorm på som uppdaterar hela tiden. Någon mer som har lika kass passningstid som jag?!

marcus

2. Limmet

Limmet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det första gången du laddat batteriet så brukar det vara lite sämre innan det laddads ur och i ett par gånger.

3. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har snart haft fonen i 4 veckor...

4. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har inte en Spica, men skulle rekommendera att du testar att inte ha SR Player igång till att börja med. Om den kör på 3G/WiFi hela tiden så bör det sänka batteritiden ganska tydligt. Smooth Calendar vet jag inte hur den funkar, men Snowstorm borde kunna vara igång.

Jag har för mig att det finns ett program som kan kolla vilka program som varit igång, och hur mycket de varit aktiva, det borde kunna hjälpa för att få reda på om SR Player drar mycket. Tyvärr har jag inte min Galaxy tillgänglig för att kolla förrän senare den här veckan eller nästa vecka.

5. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Det måste vara något som är åt helvete fel,Körer nätradio och Spotify på jobbet,några sms och surfar på rasterna,endå har jag bra med batteri när jag kommer hem.

6. Liljaah

Liljaah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag brukar spela rätt mycket spel på min spica, och behöver inte ladda mer än varannan var tredje natt.. och med rätt mycket blir det väl :P den mesta lediga tiden typ :)

7. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det låter som något äter väldigt mycket energi i din mobil. Har som många andra 1½ dags batteritid med ganska aktivt användande.

8. LeBär

LeBär Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tyckte också batteritiden var kass tills jag installerade powerwidget och upptäckte att ett fullt batteri enl ikonen längst upp till höger kan vara så lite som 50% laddning..