Problem: 4 timmars batteri - tekniskt fel?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av peterlindqvist5, 11 april 2012.

1. peterlindqvist5

peterlindqvist5 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Hoppas ni orkar med en batterifråga till, men jag har sett några till som upplevt samma extrema batteribrist, så tänkte fråga ändå :)

Idag var min första användningsdag med min LTE, och efter att ha varit igång sedan kl 08, så var batteriet på 20% kl 12. Då hade 4g varit igång under dagen, men jag hade använt den sparsamt - ca 10 minuters spel, 30 minuters totalt surf, några sms, inga samtal.

Och ja, LTE har dåligt batteri - men 4 timmar? DET KAN VÄL ÄNDÅ INTE VARA MENINGEN FÖR EN SPRILLANS NY TELEFON?

Så jag ringde Tele2 och de sade att jag kunde skicka tillbaka den, och om teknikerna hittade ett fel på den, så skickade de en ny till mig (av samma modell, annars hade jag nog bytt till en S2:a). Så ringde Samsung Support och frågade vad telefonen klarade av, och de hävdade 8-10 timmars aktivt användande med 4g.

Så min fråga - har min telefon ett tekniskt fel då den faktiskt ska klara 8-10 h med 4g så att jag ska skicka tillbaka den, eller är telefonen bara så dålig? För om detta är normalt med denna telefon, så kommer jag ju inte uppnå något med att skicka tillbaka den - förutom att få betala porto och vänta i flera månader på tekniker. Bättre att fråga Swedroid då <3

Och ja, man kan stänga av 4g, använda Juice Defender etc, men lanserar de en telefon med 4g ska man väl kunna använda den med 4g och i alla fall förvänta sig att den håller för en dags användande? Annars är det ju knappt en mobil telefon om man måste ha med laddare överallt :P

2. phille

phille Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har tyvärr samma problem när jag har 4G igång. Är 4G avstängt så klarar den drygt 12 med Juice defender på. När jag ringde Samsung support så fick jag svaret att de arbetar på en lösning. När/var/hur har jag ingen aning om, men det svaret fick jag.

Overall är jag nöjd med telefonen, men batteritiden är bedrövlig.

peterlindqvist5 gillar detta.
  3. peterlindqvist5

peterlindqvist5 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte bara 4g som drar?

Ja, men visst! Hur kan man göra en telefon, trycka den så full med prestanda och 4g, och sedan inte ens tänka på batteritiden?

Men det verkar variera mycket. Läste här på forumet också där en skrev att han kört hot spot till datorn på 4g när han satt på tåget i 70 min, och att det tog 15 %.

Själv testade jag att spela Ninja Chicken i 10 minuter - det tog 10%. Alltså 1 %/minut. Kan det stämma? Det har ju inte ens med 4g att göra?
    Om du testar det nu, Ninja Chicken i 10 min, hur mycket drar det då för dig?

4. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Håller helt med telefonen bör ju klara minst 16-18h så man bara behöver ladda medan man sover. Provade ninja chicken och det drog ca 3% för mig på 5 min. Så visst drar det mycket men kommer inte upp i 1%/min. Kör med lägsta ljusstyrka, JD men 4G aktiverat. Klarar mig mellan 12 och 20 timmar beroende på hur mycket jag använder den. Främst internet som drar mycket för mig, är det jag använder mest och dessutom över 4G så det drar ju mycket batteri...

Har du installerat den senaste uppdateringen? Rom: XXLB3

5. DEGE

DEGE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Inte för att jag vill märka ord (eller vil jag det?), men...

XXLB3 = Basbandsversion, "radiomodulen" alltså.
    XXLC2 är nog senaste ROM:en.

:)

6. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta: