4 tums telefon eller 7 tums surfplatta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av YPZ, 28 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. YPZ

YPZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Hur tycker ni att fyratums- telefoner och sjutums- surfplattor står i jämförelse med varandra? Jag har varken eller, och har nu tänkt uppgradera mig genom att köpa antingen en surfplatta eller en smartphone. Vilken av dessa två skulle ni rekommendera, och varför? De flesta tycks ju ha valt smartphones, men det har inte riktigt gått upp för mig varför.

Jag kommer förmodligen använda vad jag än köper för saker som att läsa eböcker, surfa på internet, lyssna på musik, ev kolla på TV- serier, plus alla random praktiska småsaker som att kunna använda GPS och ta bilder.

Så, vad rekommenderar ni? Motivera gärna.

2. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Felpost sorry.

3. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Du har annars Galaxy Note som ligger mellan de två om du inte kan bestämma dig.

4. YPZ

YPZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den verkar lite väl dyr bara.

5. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Smakar det så kostar det. Dell Streak kanske är ett alternativ om du är ute efter en budget-variant.

6. YPZ

YPZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror jag gör så här: jag lägger mina pengar på en surfplatta (en huawei mediapad närmre bestämt), och får på så sätt alla funktioner som finns på smartphones plus ett gäng som kräver en större skärm (exempelvis e-böcker och frivilligt surfande) minus en del portabilitet (vilket visserligen är ganska viktigt i sammanhanget). Den minskade portabliliteten gör så att det dels kommer att uppstå en del tillfällen då jag skulle vilja kolla upp saker på nätet eller liknande utan att kunna det (eftersom att en 7-tums surfplatta inte kan bäras med precis hela tiden, även om de kan det i de flesta sammanhang) och möjligen att jag inte kan lyssna på musik ibland. Men google har i USA släppt en tjänst som gör det möjligt att googla och använda funktioner som google translate via sms, med andra ord skulle jag kunna göra det med min nokia 1208 när det släpps i Sverige (och fram tills dess är jag alltså fortfarande begränsad vid de tillfällen då jag inte kan ha med mig surfplattan). Och för övrigt finns det inget som hindrar mig från att köpa en äldre begagnad smartphone för ett billigt pris ifall jag skulle hitta en.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.