41 grader varmt

Diskussion i 'Desire Z' startad av Ior, 3 sept 2011.

1. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Bläddrade tillbaka ett tiotal sidor men hittade ingen tråd med liknande fråga.
    Jag undrar lite över hur varma era DZ:s blir? Jag tycker min blir väldigt varm, HTC's batteriwidget visar att batteriet går upp på 41 grader. Är det väldigt varmt?? 41 grader blir det i och för sig bara när jag spelar Angry Birds eller Mahjong i någon halvtimme, längre spelar jag aldrig eftersom jag nojjar över att mobilen blir så varm. Ibland har jag tyckt att mobilen är så varm att hålla i att jag har tagit av batteriluckan och blåst på batteriet... :o
    Jag har också märkt att mobilen blir varm om jag smsar mycket, fast då ligger tempen runt 37 grader.
    Hur varmt är för varmt egentligen? Hur varm kan DZ bli och vad sjutton händer ifall den överhettas??
    Jag undrar också vad som händer ifall man slår in fel skärmlåskod flera gånger. Finns det en maxgräns? iPhone har tydligen funktionen att om man slår in fel kod tre ggr i rad så måste man vänta en stund innan man försöker igen. Är det samma sak med DZ:s skärmlås? Eller låser hela mobilen sig om man slår in fel kod för många gånger?

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

34,3 grader är min just nu. Klockad till 1500 MHz efter ett experiment igår. Har surfat via WiFi i ca en timma. Över 40 vet jag inte om min varit utan laddare ansluten för då kan den bli rejält varm. Ska kolla temperaturen nästa gång jag upplever det.

Skärmlås använder jag inte så jag är inte säker, men jag tror att du får logga in på ditt gmailkonto.

Last edited: 4 sept 2011
    Ior gillar detta.
  3. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    När du har slagit fel ett par gånger så får du vänta en halv minut tror jag det är
    Nästa gång du slagit fel ett par gånger ökar tiden (inte om du har kommit in i telen emallan)

Ior gillar detta.
  4. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

35,4 grader just nu. Ökade väldigt fort sedan mitt senaste inlägg. Någon som vet om det finns någon app som lagrar temperaturstatistik?

5. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Min telefon är ofta uppe över 38 grader och lite spel a la Angry birds eller liknande och den är uppe över 41 och det var en o-överklockad telefon.
    Har inte testat efter byte av ROM men det känns som den blir lätt varm fortfarande om den börjar dra lite ström.

6. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tack för svaren!
    Jag har inte joxat med telefonen något, bytt rom eller sådär, men 41 grader blir den när jag har spelat Angry Birds i någon halvtimme. När den ligger på laddning blir den lite drygt 39 grader, så 41 tycker jag verkar lite läskigt varmt. Speciellt med tanke på att jag bara spelar och inte håller på och öppnar/stänger flera program om och om igen.
    Är det någon som vet vad som händer när mobilen/batteriet blir FÖR varmt? Börjar DZ sega sig eller går den sönder?
    Hur skärmlåset fungerar kanske står i manualen kom jag på nu. Jag har dock inte läst så mycket i den, känns lite osmidigt eftersom manualen bara finns som pdf.

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 222
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Att "bara" spela är den största påfrestningen du kan ge din telefon i stort sett. Det drar mer kräm än att hålla på att öppna och stänga appar. Jag har också varit uppe i 41 grader men inte mer tror jag. Det är när den börjar stiga upp emot 45-50 grader som jag tror det kan börja bli allvarligt. Så det är ingen större fara så länge den inte gå upp högre än så vad jag vet. Om den blir för varm så lär den låsa sig eller typ stänga av sig av sig självt.

Ior gillar detta.