450 timmar standby tid?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Matenrou, 21 okt 2009.

1. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Läste lite på tele2's hemsida om galaxyn, där står det att man har 450 timmar med 2g och 340 timmar med 3g.

Dvs att man kan ha den på i 18 dagar om man har 2g. Använder jag min telefon fel när den inte håller i 18 dagar? :P

Vet att man aldrig kan lita på sånt för den är nog aldrig i helt standby, massa som går på i bakgrunden. Men hur har dom mätt detta? Har dom bara kollat vad den drar i ström utan något på och sen kollat hur stort batteriet är? Verkar ju inte som dom testat :P

2. illithe

illithe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar onekligen vara fantasisiffror de kommer dragandes med :)

Jag kommer upp i ungefär 40 timmar med allt utom Wifi påslaget. Då har jag
    uppskattningsvis lyssnat på musik via BT ungefär 3 timmar, surfat 15 min,
    telefonerat 20 min och kört andra program(som t.ex. Google Maps) ungefär 1 timme.

Själv är jag relativt nöjd med batteritiden.

3. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

STandby betyder ju att du inte rör den alls, och förmodligen utan några automatiska händelser i bakgrunden. Har ändå svårt att tro på 340h. Dock är nog detta samsungs siffror och inte tele2 som har gjort några egna mätningar. ;)

4. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Visste om detta innan men tänkte nu på att om någon funderar på att köpa så kanske dom förväntar sig att den ska hålla så länge :P

Har själv haft min galaxy i några månader och är väldigt nöjd med den, det enda jag vill ha nu är 1.6 och betalapps.

5. geezen

geezen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den tiden är antagligen räknad på hur mycket ström den tar när den sover och bara lyssnar ifall det ringer. Varje gång den ska göra något startas processors som drar en bra bit mer ström, och det är alltså innan skärmen satts igång. Sedan tar det en liten stund att stänga ner processorn i sömnläge igen varje gång den varit igång.
    DSPn som galaxyn har vet jag inte mycket om men allmänt om DSP har jag lärt mig att nackdelen med dem är just strömförbrukningen när de räknar flyttal.
    Siffrorna är nog inte påhittade då en ingenjör på samsung lätt kan mäta hur många mA telefonen drar när den sover som djupast.