Alltså, vem signar upp för en dylik tjänst från första början? Vad är vitsen. Det är ju bara lurendrejeri. Finns det folk som går på sånt alltså. Intressant.
Det var inte att nedvärdera dig jag skrev så. Det verkade bara vara så uppenbart lurendrejeri. Men vi lär oss alla av våra misstag och bra du varnar andra.
I och för sig så borde jag vetat bättre, att det var FÖR bra för att vara sant. Jag tänkte mig helt klart inte för där, utan lät mig lockas
Kontakta Konsumentverket. Dessa företag lever på personer som inte "orkar göra ngt åt saken" Det står ju på startsidan; "Ingen registrering/abonnemang behövs, endast 9 kr per sms " Sen att du borde läst det finstilta är ju ditt misstag, men baserat på vad de skriver ovan är det ju tvärt emot vad de säger :/ Redan 9 kr är ju inte så billigt, så det är kanske inte det första man letar efter, att det skall kosta mer, baserat på vad som syns på framsidan.
Lite slarvigt så brukar man säga att det finstilta är ogiltigt. Det är väl inget man ska ta bokstavligt, men om ett avtal är utformat på ett sätt som uppenbart och avsiktligt är till för att lura kunden så är det ogiltigt. Lag (1915:218) om avtal och andra rttshandlingar p frmgenhetsrttens omrde Dock kommer givetvis ingen att få en spänn tillbaka i det här fallet, för ingen skulle nog orka driva ärendet så långt för 40 spänn.
Har man godkänt att betala 9:- per SMS kanske inte 41:- är sådär jättemycket ändå. Det är ju inte de 41 kronorna jag tycker är svinigt utan just att ETT SMS kostar 9:-. Fyller man ut skiten kostar det alltså 5,6 öre per bokstav. Om ett SMS kostar 50 öre att skicka kostar en bokstav 0,3 öre. Rätt stor skillnad. Billigare att hämta ett kontaktkort på stan ifrån någon försäljare och skicka där ifrån.