4a dagar med Galaxy S, grymma täckningsproblem

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by mjoha, Jan 18, 2011.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har nu haft min telefon i fyra dagar jag är jätte nöjd förutam att det jag köpte den för inte funkar alltså surfa, jag ville ha en större skärm än min tidigar iphone 3gs och då föll det på galaxyn

Jag har sådana täckningsproblem så det går knappt surfa med den aldrig över 2 pinnar går jag in på aftonbladet exempelvis så försvinner mina stackars två pinnar och så blir det sidan kan inte visas.

Har 3 som operatör har haft dom i många år och det har alltid funkat klockrent

Någon som vet något jag kan göra som löser mitt problem

2. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har åkt SGS sedan i Juni och inte upplevt några större problem än med min tidigare lur, det var en SE.
    Däremot har jag haft problem med 3s täckning mellan varven. Har ofta haft färre pinnar än mina polare oavsett vilka lurar jag haft. Och jag har testat många olika märken. Av någon anledning har jag blivit kvar hos tre ändå.

Om du säger att du inte hade några problem med din iFån så föreslår jag att du:

1. Uppdatera till 2.2.1 som Samsung håller på att rulla ut precis nu.

2. Om du fortfarande tycker det funkar dåligt gå in i Inställningar, Om telefonen, Status.
    Där ser du en bit ner signalstyrkan. Om den är ok (det finns tabeller om du googlar t.ex -91dBm 14 asu) så kan du utgå från att det e något vajsing med luren. Mjuk- eller hårdvara är ju svårt att veta men prata med den du köpt den hos.
    Jag har som sagt tyckt att den funkar bra nästan jämnt.

3. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ligger mellan 97-99dbm och 4-8 asu, säger det er något?

Vad jag fattat så e det riktigt dåligt

4. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med. dBm borde vara lägre och asu högre som jag fattat det. Dom värdena har jag fått i en tunnel typ. Hur många pinnar har du med det värdet?
    OM telefonen skulle visa många pinnar låter det som mjukvara. Om den håller med om att täckningen är kass är det något annat.
    Uppdatera och se om det gör susen. Om inte måste det nästan vara en "taskig lödning".

5. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

1-2 pinnaf

6. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Bor du i Malmö? Jag bor i Malmö och har väldiga problem just nu och på 3s hemsida kan man läsa att de har problem i Malmö just nu. Står bara att de ska lösa det så fort som möjligt.

7. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

en idé är att ha så nytt SIM-kort som möjligt, äldre kort gör att man får sämre mottagning (2pinnar/bars för min del)

8. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar rimligt. Vore intressant om du kunde testa med en annan lur på samma ställe samtidigt.

9. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

hrmm jag får -93 i dBm och 10 i asu men upplever att allt flyter på grymt bra ändå, ladda precis ner en mp3 på tyb 9mb på under minuten. alla sidor jag besöker öppnas hyffsat snabbt inte pc snabbt men snabbt nog för att jag inte ska tycka det är dåligt.

10. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ganska stor skillnad. Du har säkert 3-4 pinnar då. Dra ner speed test lr liknande på market. Löser inget men kan ge lite mer skinn på näsan.

11. PerN

PerN Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar som 3 har en del bekymmer överlag just nu
    Jag bor i skövde och det kopplar ner ofta oavsett om jag kör via datorn eller sgs'n. Men normalt sett funkar det prima

12. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

min SGS har normalbra täckning men är en riktig pärla när det gäller samtals kvalitet, min polares 3gs blir våldtagen på alla plan. den är så vass att han ibland ringer på den istället för företags telefonen och vi jobbar i en bunker där alla vanliga lurar lider. vi båda kör 3.

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Har inte så ofta "full täckning" med 3 och SGS, men om man bortser från vad stapeln säger så funkar det riktigt bra i Norrköping iaf.

Kanske är det som en del sagt, tillfälliga problem i vissa städer

14. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag -81dbm och 18 asu vilket får ses som riktigt bra. Kanske är en lokal pryl som man sällan märker i Sthlm.
    Jag tycker ändå att du ska samla på dig lite info innan du går till säljaren. Med den signalstyrkan får jag 4,6 mb ner, 1,2 mb upp och 67 ms ping. Jag har den högsta farten på mobilsurf vad tre nu kallar den för...

15. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    du har inget måndagsex då? Min jag fick vägrade hålla en signal på 3g för den ansåg det vara för dålig täckning. Tvingade jag den gå upp till 3d fick den fullt + H i några sekunden sen tappade den det. Jag skickade tillbaka den som DOA och fick en ny. Nu har jag inga problem alls.