Diskussion: 4G strular trots uppdatering och fabriksåterställning

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av AgathonSax, 11 apr 2012.

1. AgathonSax

AgathonSax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sedan jag ställde om telefonen till 3G tillsammans med Juice Defender så har batteritiden förbättrats avsevärt men när jag väl vill köra 4G så går det fortfarande inte att ta emot samtal eller sms/mms. Att ringa ut och skicka sms/mms fungerar fint.

Tele2 skyller på Samsung som i sin tur bad mig ladda ner senaste uppdateringar och fabriksåterställa telefon. Detta ledde inte till någon bättring.

Är det någon annan än jag som bor där det är 4G täckning och har detta problem eller någon bra lösning utan att behöva reklamera luren?

2. ptjern5

ptjern5 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem som dig! Jag fick problemet löst genom att byta sim-kort, jag bad alltså tele2 att skicka ett nytt sim-kort så löste det sig :)

AgathonSax gillar detta.
  3. AgathonSax

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grymt, Tack för tipset!
    Sitter nu i Tele2s supportkö, bara 130 pers före i kön...zzz...
    Men meddelar om några dar hur det gick när jag väl fått hem nytt SIM-kort!

4. NaxoS

NaxoS Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Fått hem Sim kortet?

5. AgathonSax

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes! Fick hem nya simkortet i fredags och nu fungerar allt klockrent. Kopplar förvisso bara om till 4G när jag använder mobilen som hotspot men nu kan jag ta emot samtal när jag har 4G aktiverat:)

6. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag fick återköp och beställde en ny telefon av tele2

7. Alveus

Alveus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gjorde du för att få återköp? Jag är riktigt trött på telefonen orkar inte gå runt o vara rädd för att använda telefonen pga batteriet.

8. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag ringde Tele2 och kön var runt 140+ lång, det tog sin lilla tid att komma fram men det var värt det verkar det som.

Han killen han sa att han ska se vad han kan göra och sa att han skulle pilla lite. Jag frågade honom då, vad ska du pilla på? Han svara att han ska prova stänga av och på osv..
    Och att jag skulle stänga av mobilen och starta den 15min senare, det gjorde jag. Stängde av direkt och startade den efter 30min till och med.

Gissa vad, mina problem är borta faktist och batteri tiden är grym. konstigt men sant :S

9. tola63

tola63 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

simkort

Har hjälpt ett antal genom att man raderar kontakterna från simkortet och startar om luren, = Ingen väntan på ett nytt (tomt) simkort behövs! Vore bra om nån ytterligare kan testa och verifiera att det verkligen funkar så man kan delge Samsung problemet.....

10. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vet inte om det är relevant längre men pratatde med tele2 idag efter att ja gjort en felanmälan om min hastighet och det går inte att ringa eller smsa i 4g läge då det endast är dataläge så om någon ringer eller att man ska ringa måste den gå ner på 3gläge eller gsm, det är tydligen 2 chip i luren ett 4g och ett med de andra så den måste koppla ner ena för att sen aktivera de andra. och tar några sekunder. känns aningen outvecklat än ungefär som när 3g kom och de strulade som fan, kommer förhoppningsvis lösningar på de men va ska man förvänta sig av ny teknik? allt kan inte funka klanderfritt från början

11. Vivadata

Vivadata Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har jag fattat rätt. I 4g läge gård det varken att ringa eller ta emot samtal?

12. Vivadata

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kom iväg för fort. Utan man kopplas först över till 3G etc innan samtalen kan genomföras. Väljer man enbart LTE läge så funkar enbart datakommunikationen?

13. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ja enligt tele2 tekniska support, 4g/lte är bara ett datanätverk och har inte support för samtal och sms.. enkelt test kan du ju prova att ringa i 4g och se när den hoppar ner till 3g.
    de tar några sekunder mellan kopplingarna och den stunden är man helt enkelt oanträffbar.

14. Vivadata

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Japp har kommit fram till det oxå efter lite pill med telefonen. Tråkigt, för jag får snabbare hastighet när telefonen är ställt i enbart LTE läge.

15. Annoschka

Annoschka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, när telefonen går över till 4G kan man inte ringa/svara eller smsa utan att starta om den... extremt störande.

Jag har rensat kontakter på SIM-kort, skaffat ett nytt, gjort en fabriksåterställning, haft dem på service, där de gjorde en fabriksåterställning.^^

Har fortfarande kvar problemet. Är det vid tredje servicen som man får välja en ny tel? Vilken är den bästa? Vägar man testa en SIII?!

16. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Nu säger många att sms inte funkar vid uppkoppling på 4G-nätet. För mig funkar det fint att skicka och ta emot sms, utan att den ställer om sig till 3G. Däremot stämmer det vad gäller att ringa. Antagligen är man inte kontaktbar när man e ute och surfar skönt med hastigheten. Iaf tur för mig att jag kan ta emot meddeladen! De får helt enkelt känna röstmed. eller sms och jag får återkomma när jag till agera 4G-modem.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

17. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jaha, det kanske förklarar varför samtalen bryts för jämt ? strängt irriterande :mad: Finns det nått att kringgå de här på nått sätt utan att byta lur ?

18. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

knappa in *#2263# och sen ring och välj bort lte e väl ända riktiga lösningen just nu...

Skickat från min LG-P936 via Tapatalk 2

19. Vivadata

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har valt att vidarekoppla LTE numret till en annan mobil. Nu är jag alltid anträffbar på den mobilen samtidigt som LTE telefonen kan användas. Så i stället för en "supertelefon" tvingas jag gå runt med två telefoner för att jag alltid skall vara nåbar.

20. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Haha då är vi 2 :P

Skickat från min LG-P936 via Tapatalk 2