Fråga: 4G?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Thez, 25 nov 2011.

1. Thez

Thez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som vet om den Galaxy Note:n som man kan köpa i Telenor har / kommer få 4g? Jag vet inte så mycket om 4g och vilka mobiler som kan få det! :) Tack på förhand och soz för min inkompetens

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    4G finns inte till telefoner ännu. Tele2 är först ut med att introducera det med Samsung Galaxy S2 LTE någon gång i vinter. Kan hända att även det kommer en LTE version av Nexusen eller Note också men det vet jag inget om.

Last edited: 25 nov 2011
  3. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 311
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    4g versioen släpps bara i korea men kommer nog på sikt till sverige också men det kan nog dröjja 1 år minst.. Sedan är ju frågan hur mycket batteri 4G/LTE drar, jag hade tänkt att importera 4G versionen från korea..men det var just det att 4g versionen förmodligen sörplar enormt med batteri... och jag roade mig även med att kolla vad 4G abonnemangen kostade, jag insåg där att jag inte är redo att betala detta för att få 4G. Med Telenor kan du få 10 mbit för runt 170 kr utan trafiktak det duger åt mig. Främsta skälet varför man vill ha 4 G är nog respondstiden det kommer märkas när du t.e.x surfar... oftast är det inte bandbreden som är segar..utan responstiden.. som kan vara 3 sekunder eller mer...

Sedan När väl 4G har blivit billigare, om kanske 2 år då kan jag köpa ett 4G usb modem, om jag verkligen vill ha snabbsurf...dessa usb modem blir mindre och mindre allt eftersom dom anpassas till smartphones... men usb modem till smartphones är jävligt nytt... tror sierra wireless är bland dom bättre nu...men om 2 år kommer det finns bra mycket mer att välja mellan.

Men visst har du en välfylld plånbok importera från Korea...den ska släppas i December, men som vanligt så är ju risken stor att det blir försenat..sedan blir det nog problem garantin men det är kanske en chans man vill ta.

Last edited: 28 nov 2011