5.0 OTA uppdatering försvunnen?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av SYRE, 16 dec 2014.

1. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag fick Lollipop-uppdateringen för kanske 3 veckor sen. Jag valde då att inte uppdatera för att jag ville se vad det fanns för buggar och så. Tänkte att jag skulle uppdatera den ikväll men såg att det står nu att jag har den senaste versionen (har 4.4.4 stock, ingen root).

Tidigare när jag fick uppdateringen så valde jag att ta bort notifieringen genom att hålla inne på notifikationen och "bocka ur" Visa Meddelanden.

Jag har då och då kollat att uppdateringen funnits kvar, vilket den tidigare har. Men tydligen inte idag.

Kan det ha något med 5.0.1 som är på väg? Eller kan det vara någonting annat?

Finns det något jag bör göra för att få uppdateringen? (Nej, jag tänker inte rensa ramverk eller något annat)

Uppdateringen i sig är inte jätteviktig, bara nyfiken på var den tagit vägen.

Tack på förhand

2. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Stämmer nog bra, de tog ner 5.0 för samtliga enheter(?) då 5.0.1 är släppt löst nu via OTA.
    Om du inte vill vänta kan du flasha. Behöver dock låsa upp bootloader i den processen, annars kan du sideloada, är det inget du vill göra är det bäst att vänta.

Last edited: 17 dec 2014
  3. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Man behöver inte låsa upp bootloadern för att sätta in OTA:n via sideload.

4. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Sådär! Skrev lite för snabbt, hehe.

5. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Känner ingen större stress och hörde mig för på XDA där det sägs att eftersom man inte använt uppdateringen som man fått så hamnar man längst ner på listan efter ett tag och får uppdateringen snart igen. Så det är väl helt enkelt bara att vänta. Får se när min andra Nexus 5 (som redan har 5.0) får 5.0.1.